فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان ایلام از برخورد جدی یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام با مخربان طبیعت خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 25 March 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ غلامرضا فتحی اظهار کرد: تلاش شبانه روزی برای حفاظت و صیانت از رویشگاه‌های گیاهان دارویی استان برقرار است و یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام با مخربان منابع طبیعی برخورد جدی می‌کند.

وی به رویش زودهنگام گیاهان دارویی و مرتعی در استان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه تخریب منابع و بوته‌کنی گیاهان دراوایل فصل بهار باعث از بین رفتن و نابودی این گونه‌های گیاهی و تخریب منابع طبیعی خواهد شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان ایلام از مردم استان خواست نسبت به حفظ و حراست از منابع ملی و عدم ریشه‌کنی گیاهان مرتعی و منابع ملی کوشا باشند.

سرهنگ فتحی اظهار کرد: برداشت وحمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده و علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

وی افزود: مردم اخبار مربوط به آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب و زغال را با شماره تماس ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار