فرمانده سپاه ناحیه ایلام، گفت: 1808 نیروی بسیجی در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان ایلام برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا مستقر هستند.
کد خبر: ۸۳۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 24 March 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ حیدر الفتی با اشاره به شرایط شیوع کرونا در استان، گفت: سپاه پاسداران همچون سایر صحنه‌های سخت پیش آمده در گذشته، با احساس وظیفه نسبت به یاری مردم، آماده هرگونه پشتیبانی از حوزه بهداشت و درمان شهرستان است.

وی افزود: قرارگاه پدافند زیستی «شفا» ناحیه ایلام از همان ساعات انتشار کرونا تشکیل شد و با ابلاغ به جهادگران سلامت بسیجی در قالب این قرارگاه ۱۸۰۸ نفر بسیجی در ۴۵۲ گروه جهادی سازماندهی و در خانه بهداشت و پایگاه‌های بهداشت شهرستان مستقر شده و بیش از 41 هزار نفر را غربالگری کرده‌اند.

 فرمانده سپاه ناحیه ایلام به اقدامات محله‌ای سپاه ناحیه ایلام برای مبارزه با کرونا اشاره کرده و ادامه داد: با افزایش آمار مبتلایان، از دو هفته قبل درکنار قرارگاه پدافند زیستی شفا، قرارگاه مردمی نیز توسط این سپاه تشکیل شده که تمرکز اصلی این قرارگاه رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه نشین است که بیش از  862 بسته معیشتی و 4 هزار اقلام بهداشتی در این ‌مناطق توزیع شده است.

سرهنگ الفتی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در امر غربالگری فعال و قرنطینه‌های خانگی، عنوان کرد: در صورت نیاز برای نظارت بر داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی نیز بسبج و سپاه ناحیه ایلام آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی است.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام از گندزدایی و ضدعفونی محله‌هایی که بیمار کرونایی داشته‌اند خبرداد و گفت: گروه‌های جهادی گندزدا با همکاری شبکه بهداشت اقدام به گندزدایی چند مرحله‌ای مناطقی که بیمار مشکوک یا مثبت به کرونا دارند خواهد کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار