استاندار ایلام گفت: روند ابتلا به کرونا در شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، دهلران، دره شهر و ملکشاهی طی روزهای پنج شنبه تا امروز افزایشی است که حضور مهمانان نوروزی که از نقاط مختلف کشور به استان سفر کرده اند در این روند افزایشی تاثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۸۳۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 21 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه حضور مهمانان نوروزی در استان باعث همه گیری بیماری کرونا در شهرستان های مختلف ایلام می شود، افزود: حضور مهمانان نوروزی و پذیرایی از آنها یا رفتن به مهمانی دیگران در واقع سلامت مهمان و میزبان را به مخاطره می اندازد.

وی یادآور شد: عملکرد مردم در عدم مراجعه به آرامستان ها، اجتناب از برگزاری مراسم های جشن و عزا، گردهمایی و تجمع ها خوب بوده اما حضور آنها در بازار و پذیرش مهمانان نوروزی مطلوب وضعیت استان نیست که باید بدون تعارف از پذیرش مهمانان نوروزی خودداری کنند و همچنین خود نیز به سفر نوروزی نروند.

چادرنشینان با تجمع در طبیعت، عامل شیوع بیماری در بین خود و دیگر گردشگران می شوند

وی در مورد چادرنشینی هم اضافه کرد: همه ساله حدود ۲۰ هزار چادر در دل طبیعت از نیمه دوم اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی برپا می شود که سال گذشته به علت سیل این چادرها جمع آوری شدند و امسال هم عمده مردم با درک وضعیت و شرایط استان از برپایی چادر در دل طبیعت اجتناب کرده اند هرچند تعداد زیادی هم همچنان مصر هستند تعطیلات خود را در زیر چادر سپری کنند که در این شرایط اشتباه و ناپسند است و خود چادرنشینان باعث تجمع های مردمی در دل طبیعت شده و عامل شیوع بیماری در بین خود و دیگر گردشگران می شوند.

وی افزود: با همراهی دادستان و دادسرا از نیروی انتظامی، فرمانداران و بخشداران بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا خواسته شده است که چادرهای برپاشده در دامان طبیعت را جمع آوری کنند و با معترضان و مخالفانی که با این مصوبه همکاری نداشته باشند به عنوان مجرم برخود شود.

کاهش چشمگیر ترددهای برون شهری در ایلام

استاندار ایلام به برخی اقدامات صورت گرفته شده در استان هم اشاره کرد و گفت: امسال میزان مسافرت های نوروزی در جاده های برون شهری استان کاهش چشمگیر یافت و تعداد فوتی های استان در اسفند پارسال ۱۴۵ نفر بود که به علت بیماری، تصادف یا سوانح مختلف از دنیا رفتند و امسال در مدت مشابه تعداد مرگ های استان ۷۴ نفر بودند که تنها ۱۰ نفر آنها به علت بیماری کرونا فوت شدند و مابقی مرگ ها به سبب دیگر بیماری ها، تصادفات و سوانح رخ داده است.

وی ایجاد واحدهای تولیدی آب ژاول، ضدعفونی، ماسک و پد الکلی، سم پاشی و کلریده کردن معابر عمومی و اماکن پرتردد در شهرستان هایی با بیشترین درگیری ویروس کرونا را از اقدام های موثر استان در راستای مبارزه و مهار کرونا برشمرد که این فعالیت ها کماکان ادامه دارد.

استاندار ایلام اظهار داشت: همچنین تمام صنوف و مجتمع های تجاری عرضه اقلام غیرضروری تا پایان تعطیلات نوروزی اجازه فعالیت ندارند و تخطی از این مصوبه با ورود اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، تعزیزات حکومتی و دادستانی مشمول برخودهای قانونی می شود و البته صنوف و واحدهای مورد نیاز شهروندان شامل این مصوبه نیستند.

حضور یک سوم کارمندان در فررودین امسال به صورت شیفتی

وی در مورد ساعت فعالیت دستگاه های دولتی هم توضیح داد: یک سوم از مجموع کارمندان دستگاه های دولتی که از پنجم فروردین شروع رسمی فعالیت آنها است به صورت شیفتی در محل کار حاضر می شوند و تا حد امکان مدیران به کارمندان خود مرخصی یا فعالیت دور کاری بدهند تا مراجعه کارکنان دستگاه ها به ادارات کاهش یابد.

وی در پایان از مردم خواست: به منظور اطمینان از سلامت خود به جای مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی که عامل مهمی در سرایت بیماری است،‌ از طریق سامانه غربالگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی وضعیت سلامت خود را ثبت کنند تا در صورت نیاز خدمات درمانی در منزل به آنها ارائه شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار