اما به راستی نسخه مسئولان در این راستا چاره کار است ؟ خیر ! بدون شک موثر ترین راه پیشگیری وکنترل این ویروس کشنده نیازمند مشارکت همگانی است ومردم باید در این شرایط پر خطر جامعه خود را در خانه حصر کنند چرا که امن ترین جا خانه است .
کد خبر: ۸۲۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 10 March 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور::کرونا ، ویرسی کشنده که بسیاری از شهروندان بدون توجه به هشداری های پزشکان ومسئولان ،همچنان راه خود را میروند ،راهی که ممکن است به مرگ خود وجمعی از جامعه بحران زده ما منتهی شود !

متاسفانه آنچه که در شرایط موجود جامعه ما نمی توان کتمان کرد، عدم اعتماد اجتماعی ویا به نوعی شفافیت در خصوص این ویروس مرگ بار است. ویروسی که امروز لرزه بر تن فقر؛غنی ،سیاست مدار .... انداخته است این را می تواند لغو تمام روادید سیاسی ، ورزشی و...  دردهکده جهانی دید !

 بدون شک در شرایطی که در  جامعه تحریم زده ما، مشکلات بیش از کشور های دیگر است ؛ چرا که تحریم های ظالمانه سبب شده کادر پزشکی وسربازان خط مقدم مبارزه با این بیماری با دست خالی در حال خدمت رسانی به بیماران باشند و عده ای از پزشکان وپرستاران به خاطر مشکلات ناشی از این بیماری ترک کار کرده اند.

 بدون شک اگر روند افزیش مبتلایان به این ویروس در کشور فزونی یابد، جامعه ما با بحران جدی مواجه خواهد  شد ،م طلبد مسئولان نطام وکشور در این راستا تدابیر ویژه ای بیندیشند ،چرا که دست روی دست گذاشتن در این شرایط حساس ،می تواند خسارت زیان باری برای کشور در پی داشته باشد.

 اما به راستی نسخه مسئولان در این راستا چاره کار است ؟ خیر ! بدون شک موثر ترین راه پیشگیری وکنترل این ویروس کشنده نیازمند مشارکت همگانی است ومردم باید در این شرایط پر خطر جامعه خود را در خانه حصر کنند چرا که امن ترین جا خانه است .

بیش از دو هفته است که پزشکان و پرستاران و سایر نیروهای درمانی به صورت شبانه روز در خط مقدم درحال خدمت رسانی به بیماران هستند، آن هم بدون امکانات که دیگر توان ورمقی  برای آنها نمانده است، باشد که شهروندان با احساس مسئولیت کمک کنند تا کشور از این شرایط حساس وبحران فراگیر عبور کند ،چرا که این ویروس کشنده به هیچ کسی رحم نمی کند .

 متاسفانه باید واقعیت تلخ را پذیرفت که درشرایط کنونی باتوجه به تحریم ها ؛امکانات پزشکی  در کشور ما محدود است .پس همه ما مردم در مقابل جان تک تک اعضای خانواده وجامعه خود مسئول هستم ،بیائید بدون دلیل از منزل خارج نشویم تا توانسته باشیم کمکی کنیم به تن خسته سربازارن خط مقدم جبهه سلامت کشور سربازانی که برخی از همکاران آنها در مسیر خدمت رسانی از میان ما رفتند وآسمانی شدند .

آنچه که نمی تواند به سادگی از کنار آن گذشت ؛نبود امکانات اولیه بهداشتی نظیر ماسک ،دستکش ومواد ضدعفونی کننده است که بیانگر عدم برنامه ریزی برای شرایط بحرانی در کشور است،مسئولان باید ضمن پاسخگویی به افکار عمومی زمینه تهیه وتوزیع را در جامعه فراهم کنند  تا شهروندان بدون دغدغه محیتاج خود را تهیه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار