استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: مردم هشدارها را جدی بگیرند و بدانند که تنها راه پیشگیری از کرونا در خانه ماندن و قطع زنجیره انتقال در این ایام هست.
کد خبر: ۸۲۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 07 March 2020

به گزارش تابنک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در پنجمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل دست اندر کار در ستاد به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان و سربازان خط مقدم سلامت بر همکاری و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط مردم تاکید کرد و گفت: آمار ابتلای به کرونا در استان ۱۶ نفر است که ۴ نفر قبلا بهبود یافته و ترخیص شده و ۴ نفر هم امروز مرخص می شوند و یک نفر فوتی با علامت مثبت کرونا داشته ایم و ۲ نفر فوتی نیز مشکوک به کرونا بوده اند که منتظر اعلام نتیجه آزمایش آنها هستیم.

وی یادآور شد : مردم مسافرت نروند، دیدوبازدید و مهمانی را کنار بگذارند، مراسمات غم و شادی و ... را به تاخیر بیاندازند.

استاندار ایلام در ادامه گفت: بر اساس مصوبه ستاد به خاطر حفظ سلامت مردم از چادر زدن در این ایام جلوگیری شود و در این راستا نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی با اشاره به این مطلب که تمام تلاش ما برای حفاظت از سلامت مردم است، مردم هم بایست رعایت کنند، تصریح نمود: مردم و مسئولان مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را جدی بگیرند.

وی افزود: قصور در انجام وظایف پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار شدت بخشیدن کنترل مبادی ورودی استان شد و تاکید کرد: ناچار هستیم به خاطر پیشگیری و حفظ سلامت مردم استان به ویژه در مناطقی که وضعیت خوبی ندارند مبادی ورودی بایست به شدت بیشتر کنترل و پایش شود و با اجرای تست کرونا افراد مشکوک به کرونا بدون هیچ ملاحظه ای ۱۴ روز قرنطینه شوند.

وی افزود: از مسافرین و کسانی که قصد سفر به استان را دارند می خواهم این سفر را تا اطلاع ثانوی به تاخیر بیاندازند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این موضوع که با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده از لحاظ مواد ضدعفونی و الکل وضعیت استان بهترشده است، اضافه کرد: در بحث ماسک هم اگر چه برای همه افرد لازم نیست اما فراهم شدن ماسک در جامعه ایجاد جو روانی مثبت می کند و در این راستا تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این زمینه چند واحد تولیدی اعلام آمادگی کرده اند که وارد خط تولید ماسک شوند و امیدواریم با این اقدامات در این راستا نیز مشکلات برطرف شود.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار قرنطینه افراد بهبود یافته از بیماری کرونا شد و گفت: بر طبق نظر متخصصان این افراد همچنان می توانند ناقل بیماری باشند و در این راستا نیازمند یک مکان مشخص برای قرنطینه این افراد است.

وی در ادامه خواستار همکاری مردم و همه دستگاه ها با مجموعه بهداشت و درمان استان شد و گفت: به خاطر حفظ سلامت مردم تمام آرایشگاه ها، سالن های اجتماعات خصوصی و دولتی، مراسمات پنجشنبه و جمعه آخر سال، مراسمات جشن و عزا و ... تا اطلاع ثانوی تعطیل و ممنوع است.

استاندار ایلام برای دوری از جزیره ای عمل کردن در ارتباط با این بیماری گفت: هر تصمیمی در خصوص کرونا بایست در ستاد استانی مصوب شود./م

 

 

برچسب ها: کرونا ، ایلام ، فوتی ، مشکوک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
لطفا ازچادرزدنها درطبیعت جلوگیری کنید.همچتین جلوی ورود ایلامیهای مقیم شهرهای دیگر به خصوص تهران راکه بحران شیوع درعیدرابه خاطر ورودشان به استان خواهیم داشت بگیرید.
IRANNEJAD
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
چرا اين دستورالعمل را براي مرحومه فاطمه رهبر اجرا نكرديد؟
حداقل 50 نفر بدون هيچ وسيله استحفاظي در حال برگزاري نماز ميت هستند!!!
اين 50 نفر حداقل 150تا 300نفر را الوده مي كنند.
چرا اين وقايع درست كنترل نمي شود و فرق قائل مي شوند ؟
باور كنيد روح اين مرحومه از اين خودشيرينيها بيزار است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اگر اجتماعات مردم باعث اتتقال ویروس کورو نا میگردد چرا در تلوزیون ورادیو ودر قم که منبع کورو نا ذکر شده است پیوسته از بر گذاری مراسمات مذهبی پخش میشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار