استاندار ایلام گفت: درختکاری در ایلام با فاصله چشمگیر از سایر نقاط کشور در رتبه اول قرار دارد که در نوع خود بی نظیر و ارزشمند است.
کد خبر: ۸۲۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ 04 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در آیین نهال کاری و بزرگداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری در ایلام اظهار داشت: در سال جاری سهم کل درختکاری کشور حدود ۱۸ هزار هکتار بوده که بیش از ۱۰ هزار هکتار از این مقدار نهال کاری در استان ایلام انجام شده است.

وی افزود: این امر بیانگر اهمیت مسوولان منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام به موضوع مهم درختکاری و احیای جنگل ها و کاهش اراضی بیابانی و تبدیل آنها به درخت است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه درخت و سرسبزی به پاکیزگی و تلطیف هوا کمک می کند، یادآور شد: هفته درختکاری فرصت بسیار مناسبی است که مردم برای انجام این فعل حسنه اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: هرچند در روزهای اخیر بیماری ویروسی کرونا در کشور و استان ایلام سرایت کرده و بیشتر برنامه ها و جلسات تحت تاثیر این ویروس تعطیل یا نیمه تعطیل است اما کاشت درخت که در سلامت محیط تاثیر شگرفی خواهد داشت به قوت خود البته بدون حضور اجتماعات مردمی باقی است.

وی گفت: باید نهال کاری در بین مردم به یک فرهنگ تاثیرگذار و ماندنی تبدیل شود و همگان خود را در برابر حفظ طبیعت و کاشت و نگهداری درخت مسوول بدانند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار