رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام؛
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم سالانه در این استان در یک سال منتهی به دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۲.۲ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۲۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 29 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛رحمت اله قیصوری اظهار کرد: نرخ تورم سالانه در این استان در بازه زمانی گفته شده با ۴۴.۶ درصد در حال کاهش است با این وجود این استان دارای بالاترین نرخ تورم سالانه در کشور است.

وی یادآور شد: نرخ تورم ماهانه در بهمن امسال در کل کشور نسبت به دی ماه افزایش یافته است و در این استان نیز ۱.۳ درصد افزایش را نشان می دهد اما نرخ تورم نقطه ای نسبت به بهمن ماه سال قبل ۱.۷ درصد کاهش دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه کار مطالعاتی و پژوهشی در زمینه دلایل بالا بودن نرخ تورم در این استان در حال انجام است، گفت: عوامل این موضوع بررسی شده است و بزودی بر اساس مطالعه و کارشناسی اعلام می شود.

قیصوری اضافه کرد: دلایل مختلفی از جمله نبود کارخانه تولیدی در استان، بالا بودن هزینه حمل و نقل، نقدینگی و مصارف بانکی زیاد به عنوان دلایل بالا بودن نرخ تورم در استان عنوان می شود که در یک کار تحقیقی در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: سه درصد مجموع تسهیلات اشتغالزا و سه درصد اعتبارات کل کشور به استان ایلام اختصاص دارد و مصارف بانکی همواره بالاتر از منابع است که در افزایش نقدینگی در این استان موثر است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در خصوص نرخ بیکاری در این استان نیز گفت: بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم در این استان در پاییز امسال ۸.۱ درصد بود که روند کاهشی داشته است.

قیصوری یادآور شد: بر این اساس نرخ تورم در این استان در تابستان امسال ۸.۷ درصد بوده است که کاهش شش دهم درصدی در پاییز را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: نرخ اشتغال نیز در پاییز امسال ۳۱.۳ درصد بود که روند افزایشی داشته است./ع

 

 

ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار