​مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بهسازی و روکش آسفالت ۲۱ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان انجام شده است.
کد خبر: ۸۲۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 24 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر کاظمی اظهار داشت : در این مدت (ابتدای امسال تاکنون) هفت کیلومتر از جاده روستایی چمسرخ به حاضر میل در شهرستان دهلران ، چهار کیلومتر از مسیر تجریان به بان خشک شهرستان ایلام، چهار کیلومتر از مسیر سرچم - پیاز آباد شهرستان هلیلان و ۶ کیلومتر مسیر هلیوه - امام زاده شاه احمد در شهرستان آبدانان بهسازی و یا روکش آسفالت شده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات این اداره کل در مناطق روستایی ایلام افزود: تکمیل پل بزرگ طاقی بلوطستان، اجرای هفت کیلومتر عملیات خاکی و تکمیل احداث پل های محور بان خشک - ریزه وند در شهرستان ایلام، اجرای ۸۰ درصد عملیات خاکی، ۵۰ درصد ابنیه فنی قطعات ۱ و ۲ پیامن- چنار در شهرستان هلیلان و زیرسازی و اجرای ۵۰ درصد عملیات خاکی میدان- خلف بخش ماژین شهرستان دره شهر از دیگر اقدامات راه و شهرسازی استان در بخش راه های روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از اجرای مراحل نهایی محور ارتباطی شهرستان های سیروان - بدره( قاضی خان- بدره) خبر داد و یادآور شد: طول این محور ۱۳ کیلومتر است اما حجم عملیات راهسازی در این قسمت با توجه به وضعیت کوهستانی و رودخانه بزرگی که در مسیر قرار دارد بسیار زیاد است.

کاظمی از پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه خبر داد و اضافه کرد: تاکنون و در مجموع هفت کیلومتر مسیر از سمت سیروان تکمیل و آسفالت شده و در ۶ کیلومتر بعدی یک تونل به طول ۲۰۰ متر حفاری شده است.

به گفته وی، احداث پل بزرگ جابر در این مسیر با هشت دهنه ۲۰ متری نیز به پایان رسیده و عملیات روسازی مسیر در حال انجام است./م

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار