رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام:
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی با همکاری شبکه بهداشت ایلام در برابر بیماری کرونا ضدعفونی و کلریده می‌شود.
کد خبر: ۸۲۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 24 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا طاهری اظهار داشت: عملیات ضدعفونی و کلریده کردن ناوگان اتوبوسرانی از امروز در سه نوبت صبح، ظهر و غروب انجام و همچنین سالن و اماکن عمومی و سرویس‌های بهداشتی ترمینال و اتوبوس‌های برون‌شهری مستقر در ترمینال کلریده و ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: برای تاکسی‌های مسافربری عمومی هم، نصب برچسب بر روی شیشه ماشین یا توزیع تراکت و بروشور بین رانندگان یا نصب بنرهای آموزشی در محل‌های توقف رانندگان تاکسی‌ها از دیگر برنامه‌های مبارزه با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در ایلام است.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام یادآور شد: آموزش رانندگان وسایل نقلیه عمومی توسط کارشناسان شبکه بهداشت صورت می‌گیرد و همچنین تامین مواد ضدعفونی و کلرید برای چند روز اول را این شبکه تقبل کرده است اما با توجه به تداوم این طرح از محل منابع داخلی مواد ضدعفونی کننده و کلرید تهیه و استفاده می‌شود.

طاهری تاکید کرد: ضدعفونی و کلریده کردن اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام تا زمان خروج موج کرونا از کشور در این شهر ادامه دارد.

راه‌های انتقال کرونا از طریق تنفس، عطسه و دست دادن به وسایل است و باعث انتقال بیماری در بدن افراد می‌شود.

باتوجه به اینکه بیماری ویروسی کرونا هنوز واکسن ندارد تنها راه پیشگیری از آن رعایت بهداشت فردی است از جمله مهمترین راه‌های کنترل استفاده از ماسک، پرهیز از انداختن آب دهان و بینی به بیرون، شستن مرتب دست‌ها و استفاده از دستمال شخصی است.

کرونا ویروس ضعیفی است که قابلیت ماندگاری در محیط ندارد و یکی دو روز بیشتر در محیط نمی‌تواند زنده بماند به همین دلیل رعایت بهداشت موجب غیرفعال شدن این ویروس می‌شود.

حدود ۱۵۰ نوع ویروس عامل بیماری‌های عفونی هستند که کرونا یکی از جدیدترین آنهاست که تاکنون واکسن و یا آنتی بیوتیک برای مقابله با آن وجود ندارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار