مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۲۲۵ دستگاه پل بزرگ و کوچک از ابتدای سالجاری تاکنون در جاده های این استان تعمیر و بهسازی شده است.
کد خبر: ۸۲۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 23 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله دلخواه با اشاره به اینکه این استان عملکرد خوبی را در زمینه بهسازی آسیب‌های ناشی از سیل در کشور داشته است، افزود: براساس برآوردهای اولیه توسط کارشناسان، ۸۱۰ کیلومتر از راه‌های استان بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اوایل سال جاری دچار خسارت شد.

وی میزان خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای این استان در سیل فروردین امسال را ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: تاکنون حجم زیادی از این خسارت‌ها ترمیم و بهسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: موضوع تعمیر و رسیدگی به امور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی با جدیت در دست اقدام است و همواره تلاش شده با بکارگیری افراد متخصص و با تجربه وضعیت کیفی پل‌ها و ابنیه فنی ارتقا یابد.

دلخواه تاکید کرد: ۶ هزار و ۸۵۰ دستگاه پل در کل محورهای استان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام نگهداری می شود که در سیل سال جاری، حدود ۷۵۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک دچار آسیب دیدگی کلی و جزیی شد.

وی اضافه کرد: با تلاش و اقدامات این اداره کل، ۲۲۵ دستگاه پل بزرگ و کوچک از ابتدای سالجاری تاکنون در جاده های این استان تعمیر و بهسازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: بهسازی و تعمیر پل ها شامل تعمیر رادیه برید، تعویض دال های فرسوده و ترمیم دستک های پل، باکس گذاری و تعریض پل، مقاوم سازی پایه پل ها، تنقیه و لایروبی، تعمیر دیواره های هدایت آب و مرمت قرنیز و نرده پل است.

به گفته دلخواه در این مدت( ابتدای سال تاکنون) ۳۶ دستگاه پل که مهمترین آنها در مسیر آبدانان - مورموری و مهران - دهلران می باشند، تعریض شده اند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار