کاروان زیر سایه خورشید شامل گروهی از خادمان حرم رضوی(ع) با پرچم متبرک بارگاه آن حضرت، در میان استقبال گسترده مردم ولایتمدار ایلام عصر دوشنبه وارد این شهر شد.
کد خبر: ۸۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ 24 August 2015
به گزارش تابناک ایلام ،مسوول کاروان زیر سایه خورشید اعزامی به استان ایلام در حاشیه آیین استقبال مردم از این کاروان گفت: کاروان زیر سایه خورشید در سفر 5 روزه خود به این استان علاوه بر ایلام به شهرهای سرابله، ملکشاهی، مهران و ایوان سفر کند.

هادی هاشمی افزود: حرکت کاروان زیر سایه خورشید سبب تقویت روحیه دینی و مذهبی و علاقه روز افزون به معارف اهل بیت (ع) در جامعه می شود.
وی خاطرنشان کرد: کاروان های زیر سایه خورشید با 192 خادم، 42 مبلغ و 300 تشکل در 32 استان کشور و همچنین خارج از کشور در حال فعالیت است.
وی حرکت این کاروان را دارای آثار ارزشمندی دانست و تاکید کرد: حرکت کاروان خدام آستان قدس رضوی و انتقال پرچم سبز بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در دهه کرامت فضای تمامی شهرها و روستاهای کشور را معطر به صحن مطهر امام هشتم(ع) کرده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام نیز از برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مرکز این استان خبر داد.
حجت الاسلام حشمت الله رستمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: کاروان خدام حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به این استان در آستانه میلاد با سعادت امام رضا(ع) عصر امروز وارد ایلام شدند.
وی ادامه داد: خدام حرم رضوی پس از ورود به ایلام در مزار شهدای گمنام حضور یافتند.
رستمی با بیان اینکه خدام رضوی 31 برنامه مختلف در این استان دارند، اضافه کرد: مهمترین این برنامه ها جشن بزرگ زیر سایه خورشید است که سه شنبه سوم شهریور ساعت 21 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
وی دیدار با مسوولان استان، بیماران بیمارستان امام خمینی(ره)، مصطفی خمینی(ره) و طالقانی، دیدار با جانبازان و دیدار با طلاب حوزه علمیه از جمله برنامه های خدام رضوی به این استان است.
رستمی اظهار کرد: خدام رضوی ضمن بازدید و اجرای این برنامه ها و برافراشته شدن پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) بسته های متبرک حرم رضوی را بین مردم پخش می کنند.
وی با بیان اینکه خدام رضوی تا روز پنجشنبه پنجم شهریور میهمان مردم این استان هستند، برگزاری همایش علمی سیره رضوی، دیدار با خانواده های آزادگان و حضور در مساجد از دیگر برنامه های خدام رضوی به ایلام است.
کاروان خدام رضوی همه ساله دهه کرامت در آستانه میلاد با سعادت امام هشتم شیعیان به استان های مختلف سفر می کنند که این آیین مورد استقبال چشمگیر مردم شهرهای مختلف کشورمان قرار گرفته است.
7171/6034


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار