چرا باید در کشوری که از هر سو در معرض تهاجم قرار دارد ،دشمن گلویش را فشرده و از هر نیرنگی برای به زانو در آوردن آن بهره گیری می کند ،کسی به فکر وحدت وانسجام وملی نیست ،چرا برای این عده امنیت ملی کشور در اولویت چندم قرار دارد ؟!چرا باید با به رسیمت شناختن رفتارهای اولیگارشی ،عملا قانون وساختارها را در معرض نابودی قرار داد؟
کد خبر: ۸۲۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 19 February 2020

تابناک ایلام ::با وجود اینکه انتخابات به روز سرنوشت ساز خود نزدیک می شود ،اما فعالین ستادهای انتخاباتی حوزه انتخابیه ایلام نتوانسته اند آنچنان باید وشاید با دمیدن در تنور انتخابات آن را گرم نمایند .اگر چه ستادهای انتخاباتی با پناه بردن به هرشیوه ای برای داغ کردن فضا بهره می برند ،اما به واقع نتوانسته اند به مانند ادوار پیش تغییری ملموس در فضا ایجاد کنند.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که گرم کردن فضای انتخابات صرفا با دعوت مطرب و آوار خوانی ،رقض وپایکوبی ، شعبده بازی و بساط انداختن به سبک پهلوانان ممکن نیست ،بلکه مولفه های مهم دیگری همچون رقابت  سیاسی ،برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در جامعه ودانشگاهها ومناظره کاندیداها وسخنرانی شخصیتهای مهم سیاسی کشور  از نقش فزآینده ای در داغ نمودن فضا و در نهایت افزایش مشارکت برخوردار هستند.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که داغ شدن فضای انتخاباتی با خروجی مثبت ترغیب مردم برای حضودر پای صندوق های رای یکی از مهمترین دغدغه های دولتمردان ومسئولین تراز اول کشور است ،چرا که کاهش مشارکت مردم خطرناکترین گزینه چالش برانگیز برای نظام جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.

لذا چنانچه ستادهای انتخاباتی توانستند باهدف افزایش سبد رای خود ،از شیوه های رایج ومنطقی نظیر سخنرانی شخصیتهای سیاسی بهره ببرند باید با آنان نهایت همراهی و  حمایت صورت پذیرد ،چرا که خروجی نهایی این برنامه  یعنی ترغیب آرای بی تفاوت و خاکستری برای حضور در پای صندوق های رای به نفع امنیت ملی کشور تمام خواهد شد .

از اینرو لازم است تمامی کسانی که تنها در شعار سنگ نظام رابه سینه زده ،اما در عمل مسیری برخلاف امنیت ملی دنبال می کنند به این موضوع مهم اهتمام ورزند که تمامیت خواهی وخودسری در مواجهه با مسایل سیاسی واجتماعی کشور وبرخورد گزینشی با مسایل مهم راهگشای مشکلات کشور نیست .

چه بخواهید وچه نخواهید ،چه بخواهیم و چه نخواهیم ،ترکیب سیاسی و حزبی این کشور دو جریان سیاسی اصلاح طلب واصولگرا را شامل می شود ،اگر واقعا فعالیتهای حزبی و رقابتهای سیاسی این دو جریان در ادوار گذشته وانتخابات متعدد نمی بود ،سالها پیش باید قهر مردم با صندوق های رای را نظاره گر می بودیم.

اینکه امروز در همین فرآیند انتخابات مجلس ، برخی ارکان حاکمیتی با نادیده انگاری وچشم بستن بر این واقعیت  مهم ،حذف یک جریان سیاسی را از کشور استارت زده اند به کنار ! اما اینکه تعداد معدود وانگشت شماری از کاندیدهای وابسته به این جریان توانسته اند از فیلتر های نظارتی عبور کنند ،ولی طیف تمامیت خواه این حضور انان را در معادلات سیاسی و انتخاباتی تحمل نکند ،موضوع بسیار عجیب و قابل تاملی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد .

در همین استان ما تنها یک کاندیدای اصلاح طلب توانسته است از مجرای تنگ شورای نگهبان به عرصه رقابتها راه یابد ،یعنی اینکه شورای نگهبان تمام زندگی ،مشی رفتاری وسیاسی و رفتار چهار ساله اش در مجلس را شخم زده و سپس صلاحیت حضور ایشان در عرصه انتخابات را تایید نموده است .

بنابراین ایشان حق دارد که از هر شیوه ای مرسوم وپذیرفته ای برای رای اوری بهره گیری کند ،اما متاسفانه عده ای قایل به این حق نیستند وبه گونه ای با اصلاح طلبان رفتار می کنند که انگار اینها از سیاره ای دیگر پا به زمین گذاشته اند ،چگونه می شود اقدام ستادهای همفکر آنان در استفاده از بدترین  روشهای غیر اخلاقی نظیر ؛پخش آهنگ ها وخوانندگی ورقص وبکوب ها را در راستای جلب مشارکت تعبیر نمود ،اما برگزاری یک میتنیگ رسمی انتخاباتی تنها کاندید این جریان برخلاف منافع ملی تعبیر شود وبا شعار واخلال ،سعی در برهم زدن آن شود ؟!

چگونه است رسانه ها وکانالهای منتسب به این جریان فکری آزادند که هر گونه خودشان صلاح می دانند رفتار رقیب را به نفع خود  تحلیل وتفسیر نمایند ،اما انتشار اخبار یک رویداد از سوی رسانه های نزدیک به نماینده اصلاح طلب مطلوم نمایی تعبیر شود؟!

 چگونه است که تئوریسین های فیلسوف خوانده این جریان در بستر شبکه گسترده شبکه های مجازی ورسانه ملی می توانند برعلیه رقبای با توسل جویی به هر اتهامی سخن برانند ،اما سخنرانان جریان رقیبشان باید زبان در کام فرو برند وگرنه با رفتار عصر حجری عده ای خود سر مواجهه شده وبهترین ابزار برای استقبال از انان ،تخم مرغ و گوجه فرنگی گندیده باشد؟!

چرا باید در کشوری که از هر سو در معرض تهاجم قرار دارد ،دشمن گلویش را فشرده و از هر نیرنگی برای به زانو در آوردن آن بهره گیری می کند ،کسی به فکر وحدت وانسجام وملی نیست ،چرا برای این عده امنیت ملی کشور در اولویت چندم قرار دارد ؟!چرا باید با به رسیمت شناختن رفتارهای اولیگارشی ،عملا قانون وساختارها را در معرض نابودی قرار داد؟

جان کلام اینکه ،مسئولین کشور ودستگاههای امنیتی وانتظامی باید یکبار برای همیشه تکلیف خود رابا خودسرها و رفتارهای اولیگارشی عده ای تمامیت خواه روشن نمایند ،اگر وضعیت به اینگونه پیش رود  ،از کشوری به نام ایران چیزی جز چندین گروه آتش به اختیار باقی نخواهد ماند ،آتش به اختیارانی که فقط  وحدت ،انسجام ملی وامنیت ملی کشور را به آتش می کشند!

البته حیفم آمد درپایان مطلب ، این بخش از سخنان رهبری معظم انقلاب را بعنوان تلنگری به خودسرها اینجا باز نشر ندهم ؛«این حرفی که من امروز زدم و از بعضی از مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار هم مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. »

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
همینه دیگه دکترمیرزایی چوب عملکردشومیخوره درحمایت ازمسولین ناکارامد آرای ایشان میزان رضایت مردم ازعملکردشان رانشان میدهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار