استاندار ایلام؛
استاندار ایلام در جهت حمایت از تولید خواستار مساعدت بیشتر بانک‌ها شد و بیان کرد: بانک‌ها با طرح‌ها و متقاضیانی که فعال هستند و کار را به موقع انجام می‌دهند همکاری بیشتر داشته باشند.
کد خبر: ۸۲۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 17 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای حمایت از رونق تولید اظهار کرد: قانون، طرح‌های تولیدی را به عنوان تضمین تسهیلات قبول کرده است.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی در ارتباط با طرح تولیدی که تورم بر آنها تاثیر گذاشته است، افزود: می‌توان از طریق تسهیلات به این طرح‌ها کمک کرد، البته بایست توجه داشت که قبل از بهره برداری از طرح‌های تولیدی هر گونه تسهیلات اعطایی به عنوان سرمایه ثابت محسوب می‌شود.

استاندار ایلام در ارتباط با این سئوال که وثایق طرح باید به چه میزان ارزش داشته باشد، اظهار کرد: متناسب با تسهیلات، وثائق هم تعیین می‌شوند و در این رابطه می‌توانیم بر اساس دستور العمل های موجود اقدام کنیم.

وی در جهت حمایت از تولید خواستار مساعدت بیشتر بانک‌ها شد و بیان کرد: بانک‌ها با طرح‌ها و متقاضیانی که فعال هستند و کار را به موقع انجام می‌دهند همکاری بیشتر داشته باشند.

وی ادامه داد: باید از کارآفرینان فعال و کننده کار که دارای اهلیت لازم هستند حمایت لازم صورت گیرد و در این راه همه‌ی دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف به همکاری هستند.

وی افزود: طرحی که متوسط در طی یک سال اجرا می‌شود وقتی کارآفرین در مدت ۵ ماه آن را به بهره برداری می‌رساند، او کننده کار است و باید از طرف دستگاه‌های اجرایی و بانکی مورد حمایت قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی بر اجرایی شدن مصوبات انجام شده در ستاد تاکید کرد و بیان کرد: در آخرین دستورالعملی که در این زمینه ابلاغ شده است به صراحت اعلام شده که مصوبات ستاد تسهیل استان‌ها لازم الاجراست.

وی در ادامه بر وحدت رویه بانک‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی یک قانون و دستورالعمل در بانک‌ها اجرا می‌شود دیگر یک بانک نمی‌تواند تافته جدابافته شود و جوری دیگر عمل کند.

وی افزود: نمی‌شود یک بانک سیستم جداگانه برای خود تعریف کند مادامی که دستورالعمل‌ها یکی هستند و توسط بانک مرکزی ابلاغ می‌شوند.

وی در ادامه بر تعامل مردم با بانک‌ها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: از طرفی مردم هم می‌توانند با خوش حسابی به بانک‌ها همکاری کنند تا افراد بیشتری بتوانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

گفتنی است نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۶ واحد تولیدی از جمله واحد پرورش شترمرغ، شرکت بهنام نوین غرب، شرکت طلائیران موتور پویا، شرکت تولیدی زاگرس سیمره، بهشت ریواس دره شهر و شرکت زاگرس فوم آبدانان را در دستور کار قرار داد و تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش روی این واحدها نیز اتخاذ شد./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار