مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام:
مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام گفت: یخ زدگی و برودت هوا موجب شکستگی و ترکیدگی ۹۰۰ دستگاه کنتور آب مشترکان و تعویض آن از سوی شرکت آبفای استان شد.
کد خبر: ۸۲۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 16 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ افشین مظاهری اظهار داشت: برودت بی سابقه هوا در روزهای گذشته کنتور منازل برخی از مشترکان را بر اثر یخ زدگی و رعایت نکردن توصیه های شرکت آب و فاضلاب برای مواجهه با یخ زدگی لوله ها و کنتورها، شکست.

وی افزود: برودت بی سابقه هوا که دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد را برای برخی شهرهای ایلام به همراه داشت باعث شد مشترکانی که توصیه های این شرکت را مبنی بر نحوه عایق‌بندی لوله ها و پوشش کنتورهای آب رعایت نکرده بودند و سعی در رفع یخ‌زدگی کنتور با آب جوش داشتند، با شکستگی لوله و کنتور منزل و قطع آب مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام یادآور شد: هنگام برودت هوا و اینکه احتمال ترکیدگی لوله های روباز و کنتورهای آب وجود دارد، مشترکان با استفاده از پوشش های مناسب از جمله پشم شیشه، موکت، گونی و ... برای عایق بندی کنتورها و لوله های روباز آب اقدام و در صورت بروز یخ زدگی مواردی از قبیل ریختن آب جوش روی کنتور آب و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جدا خودداری کنند.

مظاهری تاکید کرد: نگهداری بهینه از کنتورهای آب و لوله های روباز از یخ زدگی در فصل زمستان و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به این تاسیسات در فصل زمستان توسط مشترکان ضروری است.

وی اضافه کرد: مرکز ارتباطات مردمی روابط عمومی آب و فاضلاب با شماره تماس ۱۲۲ هم در تمامی روزهای سال به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی همشهریان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از شهروندان خواست: در نگهداری و پوشش کنتور آب نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهند و در صورت بروز و یا مشاهده هرگونه مشکل با این مرکز تماس بگیرند.

مظاهری گفت: در صورت ترکیدگی کنتورهای آب هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خسارت احتمالی متوجه این امور نخواهد بود.

۱۹۵ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام هستند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار