مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان ایلام ظرف یکی دو سال گذشته سیر نزولی داشته و تک رقمی شده و در روند کاهش بیکاری وضعیت خوب و مثبتی به خود گرفته است، به طوری که بهار ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۱.۹، تابستان ۹۷ به ۱۱.۸ پائیز ۹۷ به ۱۰.۶، زمستان ۹۷ به ۱۰.۳، بهار ۹۸ به ۹.۴، تابستان ۹۸ به ۸.۷ و در نهایت پائیز امسال به ۸.۱ دهم درصد رسیده است.
کد خبر: ۸۲۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 13 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام، شکرالله شیرخانی اظهار داشت: در حالی که پاییز ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۰.۸ درصد بود، طی چندماه گذشته این میزان ۲.۷ دهم درصد کاهش یافت تا استانی که در قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد در رتبه‌های اول کشور قرار داشت امروز در رتبه ۲۸ بیکاری کشور قرار گیرد.

شیرخانی تصریح کرد: مرکز آمار ایران تنها مرکزی است که نرخ تورم و بیکاری را با استفاده از شاخص‌ها اعلام می‌کند که یک بخش مستقل است و آمار را رصد می‌کند و بر اساس آن نرخ بیکاری در هر جامعه‌ای اعلام می‌شود.

شیرخانی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ نقشی در ایجاد شغل ندارد، گفت: در ایلام روند ایجاد شغل مثبت است و بیش از این باید در زمینه ایجاد شغل کار صورت گیرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار