استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام در سال ۹۸ بیش از ۵۲۰ میلیون تومان برای ۱۰ اولویت پژوهشی مشخص و تقسیم کار شده است گفت: یکی از طرح های موفق همین طرح رتبه بندی آسیب های فرهنگی بوده است که بایست به آثار و نتایج آن توجه شود.
کد خبر: ۸۲۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 09 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و ام جمعه ایلام برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از دست اندر کاران پژوهش رتبه بندی آسیب های فرهنگی از دیدگاه صاحب نظران و دستگاه های اجرایی گفت: نتایج این پژوهش با واقعیات امروز جامعه مطابقت دارد و از این بابت از متولیان امر تشکر می کنم.

وی با اشاره به این مطلب که در سال ۹۸ بیش از ۵۲۰ میلیون تومان برای ۱۰ اولویت پژوهشی مشخص و تقسیم کار شده است، اضافه کرد: یکی از طرح های موفق همین طرح رتبه بندی آسیب های فرهنگی بوده است که بایست به آثار و نتایج آن توجه شود.

وی با انتقاد از این موضوع که تعیین اولویت های پژوهشی در پایان سال جاری صورت گرفته است، افزود: توصیه می کنم برنامه ریزی شود تا اولویت های تحقیقی استان در آغاز سال و در ماه های فروردین و اردیبهشت مشخص شود.

استاندار ایلام در ادامه خواستار محور قرار گرفتن نتایج پژوهش رتبه بندی آسیب های فرهنگی برای اولویت های پژوهشی در سال ۹۹ شد و گفت: تلاش ما این است که بودجه مناسب و بهینه ای برای تهیه پژوهش هایی با موضوع آسیب های اجتماعی و فرهنگی تهیه شود.

وی راهبرد صحیح در امور فرهنگی و اجتماعی را تقویت نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف عنوان کرد و گفت: ضمن اینکه مقوله امنیتی و سیاسی در سر جای خود لازم است اما بایست رویکردها به شکلی تنظیم شوند که موضوعات سیاسی و امنیتی را به موضوعات اجتماعی و فرهنگی مبدل کنیم تا برعکس این فرایند اتفاق نیافتد.

سلیمانی دشتکی یکی از مشکلات امروز جامعه را بحث بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: اگر چه نرخ بیکاری استان بر اساس مرکز آمار ایران از بالای ۱۷ در اواخر دولت گذشته به ۸.۱ درصد در پائیز امسال رسیده است اما در مراجعات حضوری بیکاری یکی از مهم ترین خواسته جوانان است.

وی با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ بیکاری برای همه نقاط کشور توسط مرکز آمار کشور بصورت یکسان انجام می شود، اظهار داشت: مشکل عمده بیکاری در استان به بیکاری زنان، جوانان و تحصیلکردگان برمی گردد و بایست در این زمینه کار بیشتر صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با تاکید بر اعتماد عمومی گفت: نبایست مسائل و مشکلات را بیش از آنچه که هستند بولد کرد و با آن امید را از مردم گرفت.

وی افزود: اگر در جامعه فردی مرتکب جرمی می شود نبایست آن را به عموم تعمیم دهیم اما اگر این کار را کردیم به اعتماد عمومی آسیب رسانده ایم.

وی در پایان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا نتایج پژوهش رتبه بندی آسیب های فرهنگی را محور پژوهش ها در سال آتی قرار دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار