مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: یکی از طرح‌های کلان در دست اقدام ورود به حوزه سدها برای ایجاد طرح‌های اشتغالزا در حوزه گردشگری است.
کد خبر: ۸۲۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 04 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات در زمینه استفاده از ظرفیت سدها سخت‌گیری برخی دستگاه‌ها برای استفاده از آنهاست در این راستا تفاهم‌نامه ای منعقد شده و با انعقاد آن بسیاری از کارها در حال رونق است.

وی افزود: چهار موافقت در حوزه سد سیمره صادر شده است که در حال واگذاری زمین برای اجرای طرح هستیم، موافقت پل معلق بر روی تنگه کافرین نیز صادر شده و حوزه سد کرخه نیز در حال بررسی است و سه متقاضی برای اجرای طرح گردشگری وجود دارد.

شنبه‌زاده در خصوص تاسیسات گردشگری در استان نیز گفت: طی سه سال گذشته ۱۲۰ موافقت اصولی برای انواع تاسیسات گردشگری از جمله هتل ۲ ستاره، رستوران‌های سنتی و بین‌راهی، مجتمع‌های گردشگری و خانه‌های بومگردی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: در صورت راه‌اندازی این تاسیسات ۲ هزار نفر بصورت مستقیم در این پروژه‌ها مشغول بکار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ویژگی گردشگری طبیعت، فتوتوریسم حوزه روستایی است، گفت: ۸۰ درصد طرح‌های گردشگری استان ایلام در روستاها است که ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال روستایی است.

شنبه‌زاده یادآور شد: در حوزه اشتغال روستایی این سازمان ۲۶۵ طرح در کمیته فنی تایید، تصویب و به بانک‌ها ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۲ طرح پرداخت شده است و بقیه هم در دست اقدام هستند.

وی با بیان اینکه جهش خوبی در این حوزه داشتیم، گفت: همه طرح‌ها بنا به اظهار حوزه نظارت رصد می‌شوند و بیش از ۹۷ درصد طرح‌ها بجز چند مورد انحراف در حال اجرا هستند.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار