مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: با بهره برداری از پروژه های گازرسانی به تمام مناطق شهری و روستایی ایوان، این شهرستان به عنوان نخستین شهر سبز در مصرف انرژی استان شناخته شده است.
کد خبر: ۸۱۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 28 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عباس شمس اللهی با بیان اینکه شرکت گاز استان در شهرستان ایوان با استقرار ۲ اداره گاز ناحیه ایوان و بخش زرنه در حال خدمت رسانی به شهروندان است، اظهار داشت: شهرستان ایوان دارای ۲ شهر، ۵۰ روستا و ۱۷۷ صنایع گازدار است.

وی افزود: ۳۷۵ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه در این شهرستان اجرا شده که با اجرای این میزان خطوط و انشعابات، شهرستان ایوان تحت پوشش ۱۰۰ درصدی گاز قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: نصب بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ انشعاب علمک و بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۰۰ مشترک با میانگین مصرف سالیانه ۵۰ میلیون متر مکعب، این شهرستان را در ردیف شهرستان‌های سبز قرار داده است.

شمس اللهی با اشاره به وضعیت گازرسانی استان یادآور شد: در حال حاضر از ۲۶ شهر استان ایلام، ۲۴ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند که  معادل ۹۹ درصد جامعه شهری استان است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ شهر پهله و میمه به دلیل تاخیر در صدور مجوزهای لازم و همچنین تغییر در طرح کارشناسی ، دوری از خطوط انتقال گاز و شرایط توپوگرافی خشن منطقه فعلا گازدار نشده اند، اما عملیات گازرسانی به این مناطق از مسیر شهر ارکواز به طول ۸۵ کیلومتر با فعالیت هفت پیمانکار و پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در دست اجراست.

وی در خصوص وضعیت گازرسانی مناطق روستایی استان نیز گفت: هم اکنون ۹۰ درصد خانوارهای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار و مابقی نیز بتدریج از آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۵۷ روستای دیگر در دست اقدام است، یادآور شد: سرانه جمعیتی روستایی بهره مند استان از نعمت گاز طبیعی هم اکنون ۹۰ درصد بوده که این میزان تا پایان سال جاری به بیش از ۹۴ درصد خواهد رسید./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار