مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک ایلام گفت :از سال ۸۲ تا ۹۲ تنها ۹۹ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند، در حالی که در برنامه سال ۹۸ در تلاشیم که به ۹۵ روستای استان گاز رسانی صورت گیرد که این یک رکورد جدید است.
کد خبر: ۸۱۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ 26 January 2020
به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام  با حضور در دفتر تابناک ایلام اظهار داشت:نقش رسانه در امر اطلاع رسانی و آگهی بخشی در راستای صرفه جویی مصرف گاز در راستای تاکیدات دولت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار و قابل تقدیر است.

عباس شمس اللهی ادامه داد: با بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های خطوط انتقال و شبکه‌های گازرسانی، روند خدمت رسانی به مردم استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است. انشالله با دعای خیر و صرفه جویی مردم،مصرف بهینه گاز و رعایت الزامات و نکات ایمنی، سالی موفق ، بدون حادثه و قطعی گاز ر اپشت سر خواهیم گذاشت .
 
شمس الهی با گریزی به تاریخچه گاز به استان ایلام گفت: عملیات گاز رسانی از سال ۸۲ با خط انتقال ۳۰ اینجی کرمانشاه به ایلام آغاز و در سال ۸۵ اولین مشعل گاز در استان ایلام روشن شد و جا دارد از مدیران سنوات گذشته که جهت استمرار گاز مطلوب و ایمن در استان تلاش کردند تشکر کنم.

وی افزود: در عملیاتی شدن طرح های گاز رسانی دراستان ، علاوه بر رفاه و آسایش مردم و برخورداری از نعمت خدادادی ،اجرای هر یک از پژوه‌های گاز رسانی ،جذب مستقیم و غیر مستقیم افرادی را نیز بدنبال دارد که می‌تواند در امر اشتغال زایی موثر باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با تشریح عملکرد این شرکت در امر گازرسانی به نقاط مختلف استان بیان داشت : از ۲۶ شهر استان ایلام، ۲۴ شهر از نعمت گاز برخوردار شده که  معادل ۹۹ درصد جامعه شهری استان است. تاکنون دو شهر پهله و میمه به دلیل و تاخیر درصدور مجوز‌های لازم و همچنین تغییر در طرح کارشناسی و دوری از خطوط انتقال گاز و شرایط توپوگراف خشن منطقه فعلا گاز دار نشده اند، اما عملیات گاز رسانی به این مناطق از مسیر شهر ارکواز به طول ۸۵ کیلومتر بافعالیت  ۷ پیمانکار و پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در دست اجراست.

وی ضمن عذر خواهی از مردم زرین اباد و پهله میمه برای در تاخیر اتمام پروژه افزود: این تاخیر خارج از اختیارات شرکت گاز ایلام به دلیل نوسانات مالی ،مشکلات اقتصادی کشور در ترزیق به موقع اعتبارات و عدم توانایی پیمانکاران و مشکل کالای مورد نیاز بروز نموده  که با تلاش همکاران و تدابیر مدبرانه عمده این مشکلات رفع شده است.

شمس الهی تاکید کرد: حفظ، نگهداشت و تامین گاز مطلوب و ایمن مردم به عنوان چشم انداز شرکت گاز استان ایلام با نبض و ضربان قلب ما در گیر است.

مدیر عامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه از ۶۰۰ روستای استان ۴۰۲ روستا معادل ۸۷ درصد جمعیت روستایی گازرسانی شده‌اند گفت: تعهدات امسال شرکت گاز برای گازرسانی به مناطق روستایی فاقد گاز ۷۰ روستا است که تاکنون ۳۰ روستا گازدار شده‌اند و تا پایان سال ۶۲ روستای دیگر گازرسانی می‌شود، بخش اعظمی از این خدمات در سفر هیئت دولت و دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: از سال ۸۲ تا ۹۲ تنها ۹۹ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند، در حالی که در برنامه سال ۹۸ در تلاشیم که به ۹۵ روستای استان گاز رسانی صورت گیرد که این یک رکورد جدید است.

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: امسال ۲ هزار و ۸۰۷ کیلومتر شبکه گازرسانی در نقاط مختلف استان مورد نشت‎یابی قرار گرفته و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شده است.

شمس‌الهی با اشاره به اینکه هیچیک از جایگاه‌های C.N.G در سطح استان غیر فعال نیست افزود: دو جایگاه سه راهی جندالله و شهرداری سرابله دارای بدهی میلیاردی به شرکت گاز هستند که اجرائیه صادر شده و در حال طی کردن مراحل قانونی است، اما امیدواریم مدیران این جایگاه‌ها قبل از اعمال قانون به وظیفه خود عمل کنند.

وی از گازرسانی به روستا‌های بخش گنجوان و هلیلان تا پایان سال خبر داد و گفت: در برخی از مناطق برای گازرسانی با مشکل معارض محلی روبرو هستیم که امیدواریم با تلاش منتفذان محلی این مشکل مرتفع شود.

شمس‌الهی درباره حضور فعال این شرکت در نشست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در این نشست‌ها تا حد ممکن به واحد‌های تولیدی و صنعتی کمک می‌شود. در سال گذشته ۱۲۰ واحد صنعتی و تولیدی و امسال تاکنون ۸۰ واحد گازدار شده که  تا پایان سال نیز به تعداد ۵۰ واحد دیگر گازرسانی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، شرکت گاز  با اعطای مهلت به واحد‌های بدهکار و یا تقسیط بدهی آنان، از قطعی گاز این واحدها پرهیز  کرده و در عین حال با تعامل پیگیر وصول مطالبات قانونی خود است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: ۶۰ درصد مطالبات شرکت گاز مربوط به شرکت سیمان و پتروشیمی است که امیدواریم مدیران عامل این شرکت‌ها همکاری را لازم را برای پرداخت بدهی خود داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران در سال ۹۶ به طور کامل انجام شد و واحد‌های تولیدی که در آینده مستقر خواهند شد در این زمینه مشکلی برای تٱمین گاز نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از ایمنی و صرفه‌جویی به عنوان دو دغدغه اصلی همکاران خود نام برد و گفت: مردم می‌توانند در این دو زمینه به بهترین نحو خادمان خود را در این شرکت یاری کنند . شرکت گاز توانسته است  برای رسیدن به این اهداف و فرهنگ‌سازی  ،از طریق صدا و سیما  ودر قالب‌های مختلف پیام‌های لازم را به زبان رسمی و محلی به اطلاع مردم مناطق مختلف استان برساند.

شمس‌الهی در ادامه از اجرای طرح حذف قبوض کاغذی در سطح استان خبر داد و گفت: ایلام بعنوان  اولین استان کشور این طرح را به خوبی و کامل اجرا کرد. مقدمات این کار از سال ۹۷ آغاز و اوایل امسال در شهرستان‌های بدره، ملکشاهی و آبدانان به صورت آزمایشی شروع گردید و از ابتدای مهرماه صدور قبوض کاغذی گاز در کل استان حذف شده و صورت‌حساب مصرفی مشترکین با ارسال پیامک انجام می‌شود . هم‌اکنون در تلاش هستیم که پیامک آنی و همزمان با قرائت کنتور به دست مشتریان برسد.

شمس‌الهی درباره نحوه اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه گفت: سامانه‌های طراحی شده به خوبی در اختیار مردم قرار گرفت و سایت شرکت نیز به صورت کاملا شفاف راه‌های دسترسی را در اختیار مردم قرار داد .این شرکت توانسته است در جلب رضایتمندی مشتریان در بین دیگر شرکت‌های گازکشور رتبه‌ی اول را کسب کند.

با برودت هوا و ورود جبهه هوای سرد و افزایش مصرف گاز و براساس بخشنامه صرفه جویی مصرف بهینه و ایمن از سوی معان اول رئیس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری و ابلاغ به کلیه ادارات و نهاد‌های دولتی در جهت رعایت حداکثرصرفه جویی، شرکت گاز ایلام اقدام به تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز در ادارات و ارگان‌های دولتی نموده است.

وی بیان داشت: این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود، با مشارکت نیرو‌های بسیجی حوزه گاز، دمای رفاه ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه این گشت به صورت مستمر در ساعات کاری ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات و ساختمان‌های دولتی را پایش می‌کند، یادآور شد: در صورت عدم رعایت صرفه جویی در مصرف یا عدم رعایت دمای رفاه، در مرحله اول اخطار کتبی به این ادارات ابلاغ می‌شود و در مرحله بعد و در صورت عدم رعایت مصرف، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند ،به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

شمس اللهی از مدیران ادارات خواست وسایل گرمایشی سازمان‌ها یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری و نیز در تعطیلات آخر هفته خاموش کنند.وی همچنین از از مراکز خدمات رسان و حمل نقل و مردم خواست برای شرایط اظطرار جهت تامین سوخت جایگزین و دوم اقدام کنند که در زمان قطعی گاز اختلالی در روند زندگی مردم ایجاد نگردد.

شمس الهی در پایان در خصوص پایداری جریان گاز در این فصل از سال تاکید کرد:  با افزایش برودت هوا و افزایش مصرف گاز طبیعی ،صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکان گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه شرکت گاز استان ایلام را در ارائه خدمات مستمر یاری کنند. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار