استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت : با وجود برنامه های بسیاری که برای ساخت مسکن در کشور صورت گرفته اما هنوز برنامه مشخصی برای تأمین مسکن اقشار ضعیف جامعه ارائه نشده است.
کد خبر: ۸۱۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ 25 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  ماه در نشست شورای تأمین مسکن با تاکید بر این مطلب که بایست همه‌ی تلاش ما درجهت تأمین مسکن برای دهک های پایین جامعه بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: باید راههای دیگری برای کاهش قیمت تمام شده مسکن برای دهک های پایین جامعه ایجاد شود.

استاندار ایلام سپس به طرح مسکن مهر اشاره نمود و خاطر نشان کرد: طرح مسکن مهر طرح خوبی بود اما در عمل به خوبی اجرا نشد و مشکلاتی را برای دولت و مردم ایجاد کرد.

وی گفت: در مسکن مهر قاعده و هدف خوب بود ولی هیچ گاه در عمل به خوبی اجرا نشد، قرار بود اجاره به شرط تملیک باشد و سهم بانک ها و دولت و سهم آورده متقاضیان در نظر گرفته شود اما در بحث سهم آورده اقشار آسیب پذیر توان تأمین آن را نداشتند.

وی در راستای خانه دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه گفت: بایست به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم سهم آورده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد کم درآمد جامعه به نحوی تأمین شود و در غیر این صورت دوباره این طرح ها باعث ایجاد تورم در جامعه می شوند و باعث سود جویی برخی افراد خواهد شد.

استاندار ایلام ابراز داشت: در طرح های جدید تسهیلات ما بالا رفته ولی سود تسهیلات مسکن نیز بالاست و با این طرح دهکهای پایین جامعه باز توان خانه دار شدن را ندارد!

وی در ادامه گفت: در بخشی از سیاست هایی که مخصوص نیازمندان است باید تلاش کنیم که سهم آورده کمتری برای متقاضیان در نظر گرفته شود بدین صورت که زمین رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: به هر صورت که امکان دارد یا از بودجه های دولتی یا خیرین و دیگر راهها نسبت به کمک نیازمندان و خانه دار شدن آنان همت گماریم و البته این مهم را در حضور وزیر هم بیان کرده ام.

رئیس شورای تامین مسکن استان تأکید کرد: اگر دل مان برای نیازمندان می سوزد حتما باید برای تأمین مسکن این اقشار کاری صورت دهیم.

گفتنی است که در این جلسه مصوب شد نامه ای برای وزیر مسکن و شهرسازی تنظیم شود و در خصوص تأمین مسکن دهک های پایین جامعه تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. /م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار