اولین بار مراسم نوشیدن چای در چین شکل گرفت، پس از ورود به کشور ژاپن گسترش پیدا کرد و در آن کشور نیز به عنوان بخشی از فرهنگ آن کشور شهرت یافت.
کد خبر: ۸۱۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 25 January 2020

مراسم باشکوه نوشیدن چای در چین با زدن رکورد جهانی در کتاب گینس به ثبت رسید.

به گزارش تابناک ایلام، نوشیدن چای، بخش مهمی از فرهنگ چین است. چین به عنوان تولیدکننده‌ اصلی چای در جهان شناخته شده و مهارتش در کشت چای بسیار زیاد است. در واقع، آداب‌ورسوم چای نوشیدن از طریق جاده ابریشم، به اروپا و بسیاری دیگر از نقاط جهان از جمله ژاپن رسیده است. اولین بار مراسم نوشیدن چای در چین شکل گرفت، پس از ورود به کشور ژاپن گسترش پیدا کرد و در آن کشور نیز به عنوان بخشی از فرهنگ آن کشور شهرت یافت.

نوشیدن چای در چین

در فرهنگ سنتی چینی، نوشیدن چای یک اتفاق جالب است از این رو ساکنان شنژن تصمیم گرفتند برای اینکه قهرمان جهان شوند از مراسم نوشیدن چای استفاده کنند.

این مراسم توسط انجمن محلی تبلیغ چای و گروهی محقق با حضور ۲۸۸ شرکت کننده برگزار شد. آن‌ها گرد هم آمدند تا چای را در فنجان بریزند، آب را به آن اضافه کنند و این نوشیدنی را هم بزنند تا به شکل مورد دلخواه برسد.

مراسم نوشیدن چای در چین

چنین مراسمی مورد توجه نمایندگان کتاب رکورد‌ها قرار گرفت؛ و در نتیجه بعنوان محبوب‌ترین چای خوران در جهان شناخته شد. شرکت کنندگان با کسب این رکورد نه تنها خوشحال شدند بلکه لذت بیشتری از این نوشیدنی داغ بردند./ح

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار