معاون راهداری و حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام:
معاون راهداری و حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: سه هزار و ۵۵۵ برگ معاینه فنی وسایل نقلیه عمومی(سنگین و نیمه سنگین) امسال در این استان صادر شد.
کد خبر: ۸۱۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 21 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد حسنی اظهار داشت: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای(خودروهای سنگین و نیمه سنگین) در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از اطمینان داشتن از وضعیت ایمنی خودرو، مجوز لازم برای تردد صادر می شود، تاکید کرد: این فرآیند شامل تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی(سنگین و نیمه سنگین) جاده‌ای استان است.

معاون راهداری و حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۵۵ برگ معاینه فنی وسایل نقلیه عمومی در این استان صادر و تعداد ۹۰ دستگاه نیز به علت آلایندگی خودروها و عیوب موتور دارای نقص فنی شناخته و رد شدند.

حسنی با بیان اینکه یک ایستگاه معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان ایلام فعال است، تصریح کرد: تردد ایمن و سلامت فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، به ویژه ناوگان حمل و نقل مسافربری با حساسیت ویژه ای پیگیری شده و رانندگان نیز به منظور کسب رضایت شهروندان باید در این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته وی بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.

تنها یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان ایلام فعالیت دارد.

در حال حاضر ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار