رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: دو کشور ایران و عراق می‌توانند کمک بسزایی در جبهه مقاومت در دنیا ایفا و با اتحاد خود بتوانند تبادلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتری را برقرار کنند.
کد خبر: ۸۱۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 20 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر محمد میرزایی‌حیدری اظهار کرد: به حرمت این شهیدان وحدت بین ما و ملت عراق مستحکم‌تر شده  و زمینه برای نشست‌ها، تبادلات، همفکری و رایزنی‌های بیشتر با کشور همسایه و استان ایلام بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایلام استانی است که طولانی ترین مرز مشترک و ۴۳۰ کیلومتر را با کشور عراق دارد و سه استان بزرگ عراق، همجوار با مرزهای استان ایلام است، باید این نشست‌ها، هماهنگی‌ها و همدلی‌ها بیشتر شود و برای مقابله و مبارزه با استکبار جهانی و تقویت جبهه مقاومت باید بیش از گذشته متحد باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام تاکید کرد: دو کشور ایران و عراق می‌توانند کمک بسزایی در جبهه مقاومت در دنیا ایفا و با اتحاد خود بتوانند تبادلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتری را برقرار کنند.

وی از تحصیل 30 دانشجوی عراقی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا در رشته‌های تحصیلی مختلف در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: امکانات رفاهی از جمله خوابگاه جداگانه برای پسران و دختران فراهم شده و این دانشگاه در نظر دارد برای رفاه حال دانشجویان خوابگاه خانوادگی و متاهلی نیز فراهم کند.

میرزایی حیدری با بیان اینکه هم اکنون در حال ثبت نام دانشجویان خارجی بیشتری هستیم و اولویت این دانشگاه افزایش تبادلات فرهنگی با کشور همسایه است، گفت: این دانشگاه در نظر دارد با حداقل هزینه و برابر با دانشجویان ایرانی این دانشجویان را جذب و تمام امکانات مورد نیاز  را برای آنها فراهم کند.

«حجت‌الاسلام و المسلمین مهاجر مهدوی‌راد» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام اظهار کرد: شهید سلیمانی تندیسی از کرامت و انسانیت برای شهادت طلبان بود و : این ۲ شهید گرانقدر مدرسه عشق و وفاداری بودند و در راه دفاع از وطن و غیرت، به فیض شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه خون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس سبب وحدت اسلامی بین ۲ کشور عراق و ایران شد، گفت:  در قانون اساسی ما ، انقلاب اسلامی مدافع همه مظلومان عالم است و متعلق به محدوده و جغرافیای خاصی نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ایلام گفت: کشورهای اسلامی از جمله ایران همیشه با دشمنان اسلام مواجه است اما در برابر استکبار جهانی که همه دولت ها را تحت سلطه خود درآورده است، مقاومت می کند چون ملت ایران بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دریافته‌اند هزینه تسلیم در برابر دشمن از هزینه مقاومت بیشتر است و اگر سر تسلیم فرود آوریم دشمن از این فرصت سوءاستفاده خواهد کرد./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار