مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۵۲ نفر از اقشار مختلف به‌ویژه نوجوانان و جوانان این استان با ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان شده‌اند.
کد خبر: ۸۱۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 20 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور اظهار کرد: استان ایلام دارای 307 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان است، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز به پایگاه‌های مهم فرهنگی، هنری و دینی در کنار مساجد برای حضور جوانان و نوجوانان تبدیل‌شده و استقبال جوانان و نوجوانان استان به‌ویژه در مناطق روستایی و محروم از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد چشم‌گیر و گسترده است.

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اجرای طرح ملی فهما گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور باید با مراجعه به سامانه طرح ملی فهما (فرهنگی و هنری مساجد ایران) نسبت به ثبت اعضا و فعالیت‌ها و برنامه‌های خود بر اساس شاخص‌های اعلام‌شده اقدام کنند تا با کسب امتیازات لازم در فرایند معرفی کانون فرهنگی و هنری برتر کشور قرار گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد: طرح ملی فهما به‌منظور ثبت فعالیت کانون‌ها، شناسایی افراد فعال و توانمندی کانون‌ها و همچنین تشویق و تقدیر از فعالان نمونه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا می‌شود که نقش مهمی در ارزیابی برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد دارد و از زمان اجرای طرح شاهد تحرک گسترده و پویایی کانون‌های مساجد هستیم.

چراغی‌پور بابیان اینکه 167 کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق روستایی و محروم استان فعالیت دارند، گفت: 140 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق شهری استان فعالیت دارند و در طول سال با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری میزبان جوانان و نوجوانان هستند.

وی با اشاره به فعالیت 85 کتابخانه عمومی مجوز دار در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان، یادآور شد: هرکدام از این کتابخانه‌ها دارای بیش از 3 هزار جلد کتاب بوده که زمینه‌ساز رشد و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین نسل جوان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ستاد عالی مساجد استان ایلام، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بابیان اینکه 302 کانون فرهنگی و هنری این استان نیز در اجرای طرح ملی اوقات فراغت با عنوان بچه‌های مسجد مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد حرکت و پویایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای ایفای نقش فرهنگی و دینی در جامعه هستیم و امید است که شاهد گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های این کانون‌های باهدف جذب جوانان به مساجد باشیم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار