رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: این دانشگاه امسال برای اولین بار ۳۰ دانشجوی عراقی را جذب کرده و در نظر دارد در ترم های آینده تعداد بیشتری در این دانشگاه به تحصیل مشغول شوند.
کد خبر: ۸۱۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 20 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد میرزایی حیدری  در آیین تجلیل از شهدای وحدت و مقاومت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار داشت: این دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا در رشته های تحصیلی مختلف در حال تحصیل هستند.

وی افزود: امکانات رفاهی از جمله خوابگاه جداگانه برای پسران و دختران فراهم شده و این دانشگاه در نظر دارد برای رفاه حال دانشجویان خوابگاه خانوادگی و متاهلی نیز فراهم کند.

میرزایی حیدری یادآور شد: هم اکنون در حال ثبت نام دانشجویان خارجی بیشتری هستیم و اولویت این دانشگاه افزایش تبادلات فرهنگی با کشور همسایه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: این دانشگاه در نظر دارد با حداقل هزینه و برابر با دانشجویان ایرانی این دانشجویان را جذب و تمام امکانات مورد نیاز را برای آنها فراهم کند.

میرزایی حیدری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس ادامه داد: به حرمت این شهیدان وحدت بین ما و ملت عراق باید حفظ شود و زمینه ای برای نشست ها، تبادلات، همفکری و رایزنی های بیشتر با کشور همسایه و استان ایلام باشد.

وی تصریح کرد: ایلام استانی است که طولانی ترین مرز مشترک و ۴۳۰ کیلومتر را با کشور عراق دارد و سه استان بزرگ عراق، همجوار با مرزهای استان ایلام است، باید این نشست ها، هماهنگی ها و همدلی ها بیشتر شوند و برای مقابله و مبارزه با استکبار جهانی و تقویت جبهه مقاومت را متحد باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام تاکید کرد: ۲ کشور ایران و عراق می توانند کمک بسزایی در جبهه مقاومت در دنیا ایفا کنند و با اتحاد خود بتوانند تبادلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتری ایجاد کنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس گفت: شهید سلیمانی تندیسی از کرامت و انسانیت برای شهادت طلبان بود.

حجت الاسلام مهاجر مهدوی راد اظهار داشت: این ۲ شهید گرانقدر مدرسه عشق و وفاداری بودند و در راه دفاع از وطن و غیرت، به فیض شهادت نائل آمدند.

وی افزود: خون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس سبب وحدت اسلامی بین ۲ کشور عراق و ایران که مشترکات دینی، مذهبی و فرهنگی بسیاری با هم دارند، شد.

حجت السلام مهدوی راد یادآور شد: در قانون اساسی ما انقلاب اسلامی مدافع همه مظلومان عالم است و متعلق به محدوده و جغرافیای خاصی نیست.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: کشورهای اسلامی از جمله ایران همیشه با دشمنان اسلام مواجه است اما در برابر استکبار جهانی که همه دولت ها را تحت سلطه خود درآورده است، مقاومت می کند.

حجت الاسلام مهدوی راد افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری هزینه تسلیم در برابر دشمن از هزینه مقاومت بیشتر است و اگر سر تسلیم فرود آوریم دشمن از این فرصت سوءاستفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم خون این شهیدان سبب اتحاد ۲ کشور ایران و عراق همچنین اتحاد مسلمانان جهان شود و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار