مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام با بیان اینکه حفظ بازی‌های بومی محلی به عنوان میراث معنوی استان از اولویت‌های مهم کانون است، گفت: بازی‌های زمستانه بومی محلی به طور مستمر در مدارس روستایی این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 19 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی جمالی اظهار داشت: بازی‌های زمستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام برای دانش‌آموزان مدارس روستایی عضو کتابخانه‌های سیار روستایی ایلام، چوار، سیوان (میشخاص) و چرداول برگزار می‌شود.

وی افزود: در طول سال متناسب با شرایط هر فصل بازی‌های بومی محلی در نقاط روستایی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام برای جامعه هدف انجام می‌شود.

جمالی یادآور شد: در این برنامه‌های روستایی دانش‌آموزان دختر و پسر در گروه‌های سنی ۶ تا ۱۷ سال در همه مقاطع تحصیلی امکان حضور در این بازی‌ها را دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام اضافه کرد: در این بازی‌ها علاوه بر ایجاد شور و نشاط زمستانه در بین دانش‌آموزان، آنها با بازی‌های بومی محلی به عنوان میراث معنوی استان بیشتر آشنا و مانوس می‌شوند.

جمالی گفت: همچنین تشویق بچه‌ها به انجام بازی‌های گروهی محلی به جای سرگرمی‌های کاذبی چون تلفن همراه و دیگر بازی‌های رایانه‌ای از دیگر کارکردها و اهداف این برنامه است که هر سال در فصول مختلف سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بازی‌های محلی چون طناب کشی ،قُلان، کلاو روان و ... در این دوره از بازی‌های زمستانه توسط دانش‌آموزان مناطق روستایی انجام می‌شود، تاکید کرد: در قالب این بازی‌ها بچه‌ها با فعالیت‌های گروهی، همکاری جمعی و اتحاد بیشتر به صورت عملی آشنا می‌شوند.

وی یادآور شد: انجام بازی‌های فصلی به صورت جمعی و گروهی با توجه به کارکردها و شرایط نشاط‌آوری که دارند، همواره مورد استقبال بچه‌ها قرار می‌گیرد و کانون نیز نسبت به برگزاری کمی و کیفی اینگونه برنامه‌ها اهتمام ویژه‌ای دارد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ۲۲ مرکز ثابت و سیار دارد که گروه‌های سنی ۶ تا ۱۷ سال از فعالیت‌های متنوع این مراکز بهره‌مند می‌شوند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار