در حالی که سرانه مطالعه در جوامع امروزی روبه کاهش است، اما تاکسی دار ایلامی درصدد افزایش سرانه مطالعه کوشیده و فضای خودرو خود را مناسب برای مطالعه قرار داده است.
کد خبر: ۸۱۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 17 January 2020

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تاکسی‌دار ایلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در جامعه، خودروی خود را تبدیل به یک کتابخانه سیار کرده، این اقدام مورد استقبال بسیاری از شهروندان ایلامی قرار گرفته است.

مهدی چراغی تلاش کرده با این کار قدمی در جهت افزایش سرانه مطالعه بردارد و افراد را برای لحظاتی هرچند کوتاه به مطالعه برخی از کتاب‌های معروف دنیا ترغیب کند.

تلاش برای افزایش سرانه مطالعه

مهدی چراغی تاکسی دار ایلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: از زمان ورود گوشی‌های هوشمند به زندگی مردم، اکثر مسافران پس از سوار شدن به تاکسی‌ها مشغول بازی و پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند، به این دلیل تصمیم گرفتم که فرهنگ فراموش شده کتاب‌خوانی را با کتابخانه سیار به آنها یادآوری کنم.

وی افزود: هدف من از این کار ترویج مطالعه و ایجاد انگیزه بین شهروندان است که این اقدام مورد استقبال بسیاری از مسافران قرار گرفته است.

این جوان خلاق ایلامی، ادامه داد: گرچه در بحبوحه جامعه شاید چنین اقدامی چندان دیده نشود، ولی من به نفوذ چنین اقداماتی در روح و روان مردم ایمان دارم، همین اقدام کوچک تاثیرات بسیاری خواهد داشت.

 آرامش روان مسافران

این تاکسی‌دار ایلامی، تصریح کرد: علاوه بر کتبی که داخل خودرو جهت مطالعه قرار دارد، بریده‌هایی از کتاب‌های معروف از جمله کتاب راز، به صورت دست نوشته در تاکسی چسبانده شده تا علاوه بر بالا بردن سطح مطالعه افراد، سبب آرامش روان و انرژی مثبت مسافران شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه این مطالب و کتاب‌ها سبب می‌شود زمان برای مسافران در ترافیک‌ها سریع‌تر بگذرد و از معطلی در ترافیک و پشت چراغ‌های قرمز کلافه نمی‌شوند.

ترویج کتب انگیزشی و شعر 

چراغی اظهار کرد: کتاب‌هایی که برای مطالعه مسافران در نظر گرفته شده بیشتر جنبه انگیزشی و انرژی مثبت دارند و برخی از کتب شعر نیز در آن قرار گرفته است.

این جوان ایلامی که فارق التحصیل  مترجمی زبان انگلیسی است، می‌گوید: دوست دارم فضای تاکسی فضایی فرهنگی باشد و امیدوارم بتوانم تاثیری هر چند اندک در افزایش سرانه مطالعه داشته باشم.

این تاکسی‌دار ایلامی ادامه می‌دهد: از اینکه توانسته‌ام با راه اندازی این کتابخانه کوچک دقایقی کوتاه از لحظات مسافرینم را با کتاب مانوس کنم بسیار خوشحالم و کماکان این اقدام را ادامه می‌دهم و مسافرین را به مطالعه کتاب تشویق و ترغیب می‌کنم.

لزوم حمایت از افراد خلاق

در شرایطی که سرانه مطالعه در کشورمان کمتر از 15 دقیقه است، بی شک اقدامات افرادی مانند این تاکسی دار ایلامی که دغدغه افزایش مطالعه را دارد می‌تواند تاثیر مهمی در افزایش سرانه مطالعه داشته باشد و ضروری است برای ترویج چنین اقداماتی افرادی مانند مهدی چراغی مورد حمایت مسوولان قرار گیرد.

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار