مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام ؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: 20 درصد از حجم سد مخزنی «گلال» پر شده که این سد در سفر رئیس جمهور به ایلام افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 16 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛علی پوراحمد گفت: حجم مخزن سد گلال ۲۰ میلیون متر مکعب است که  هم اکنون ۴ میلیون متر مکعب یعنی ۲۰ درصد از این ظرفیت پر شده است.

وی افزود: سد مخزنی گلال (شهدای ایلام) با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در سفر به ایلام به طور رسمی افتتاح و آبگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام، اظهار کرد:هدف از اجرای سد گلال، تامین آب آشامیدنی بخش چوار و همچنین تامین آب بخش صنعت پتروشیمی ایلام و پالایشگاه گاز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه سد دویرج دهلران برای استفاده در بخش کشاورزی، سد چم گردلان جهت تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگیر ایوان نیز برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است.

پوراحمد اظهار کرد: علاوه بر این سدها، ۳ سد دیگر شامل میمه، سیکان و کنجانچم در دست احداث است و ۲ سد چناره و گدارخوش نیز در آینده اجرایی خواهند شد.

سد مخزنی گلال روی رودخانه گلال یا قلادوله و در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری غرب روستای مورت از توابع بخش چوار شهرستان ایلام قرار دارد. /ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار