رئیس پلیس فتا استان ایلام از کاهش کلاهبرداری فیشینگ همزمان با راه اندازی رمز دوم پویا در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 16 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ علی جمالی گفت: بر اساس پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان در سنوات گذشته، کلاهبرداری فیشینگ (Phishing) و سرقت اطلاعات کارت بانکی برای برداشت غیر مجاز بخش مهمی از کلاهبرداری‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده بود.

رئیس پلیس فتا ایلام افزود: پس از فعال شدن زیر ساخت‌های لازم از سوی بانک مرکزی و ابلاغ به کلیه بانک‌ها خوشبختانه مشاهده می‌شود که مشتریان بانکی از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: بررسی‌های پرونده تشکیل شده در پلیس فتا استان نشان می‌دهد که خوشبختانه پس از فعال سازی رمز دوم پویا آمار کلاهبرداری فیشینگ روند کاهشی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف نقش مهمی در کاهش کلاهبرداری فیشینگ دارد و باید فرهنگ سازی و آگاهسازی مناسب و بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی همچنین به مشتریان بانکی که فعالیت‌های بانکی خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند تأکید کرد که هرچه سریع‌تر نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

جمالی گفت: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار