سرپرست امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: امسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن این استان استخراج شده است.
کد خبر: ۸۱۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 14 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  نبی سماواتی اظهار داشت : در حال حاضر ۷۴ معدن در این استان وجود دارد که از این تعداد ۵۳ مورد فعال است.

وی افزود: از این تعداد معادن فعال استان، ۱۴ نوع ماده معدنی بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، مرمریت و نمک استخراج می شود.

سرپرست امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به صدور پروانه بهره برداری معادن در سال جاری یادآور شد: امسال چهار فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت سالیانه ۲۳۳ هزار تن و اشتغالزایی ۳۹ نفر در این استان صادر شده است.

به گفته سماواتی، میزان سرمایه گذاری معادن بهره برداری شده در سال جاری ۶۴ میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد: وجود چنین معادنی و بهره‌ گیری از ظرفیت‌های آن می ‌تواند در کنار سایر توانمندی ‌ها و ظرفیت ‌های استان و بخش صنعت، در رشد و توسعه اقتصادی و تامین مواد مورد نیاز برخی صنایع موثر باشد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی ایلام در خصوص واحدهای معدنی که بدون دلیل موجه تعطیل شده اند، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت روندی را آغاز کرده است و در این روش با سلب صلاحیت از بهره‌ برداران غیر فعال، معدن را به بهره ‌برداران واقعی واگذار می کند.

ذخایر معدنی استان ایلام بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار