در معماری هتل از هزار قطعه یخ استفاده شده که وزن هر کدام به ۲.۵ تن می‌رسد. برای زمستان امسال ۳۳ هنرمند از ۱۶ کشور زیر نظر یک مدیر هنری طرح‌ها را روی یخ‌ها پیاده کرده‌اند.
کد خبر: ۸۱۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 14 January 2020

سال ۱۹۸۹ مردی به نام اینگوه برگکویست در سوئد کسب و کار تابستانی خود را کنار گذاشت و در زمستان یک ایگلو راه انداخت. او این کلبه یخی اسکیموها را برای اقامت و سکونت به علاقه‌مندان اجاره می‌داد و به این ترتیب نخستین هتل یخی دنیا از ایده به اجرا رسید.

اولین هتل یخی دنیا

هتل یخی

یخ مورد نیاز برای ساختن اتاق‌های مختلف هتل در فصل بهار از محدوده رودخانه تورن به دست می‌آید و در شرایط مناسب نگهداری می‌شود. بعد طراحان به تدریج روی یخ‌ها کار می‌کنند و شکل‌ها و طرح‌های مورد نظر را می‌سازند تا در اتاق‌های هتل قرار داده شود. یکی از این طرح‌ها شاخه‌ای از درخت گینکو است که در باور عمومی سوئدی‌ها نماد امید، قدرت و دوام است.

بیشتر بخوانید: 

بزرگترین هتل یخی جهان در سوئد (+عکس)
این هتل از یخ ساخته شده است (+عکس)
پایگاه بی نظیر برای ماجراجویی در دل طبیعت (+تصاویر)

هتل یخی 30 ساله

سالن اصلی امسال از مهمانان با طرحی از معماری زبره‌کاری یا بروتالیست پذیرایی می‌کند و روی دیوارهای آن شعرهای پتری تومینن به چشم می‌خورد. در معماری هتل از هزار قطعه یخ استفاده شده که وزن هر کدام به ۲.۵ تن می‌رسد. برای زمستان امسال ۳۳ هنرمند از ۱۶ کشور زیر نظر یک مدیر هنری طرح‌ها را روی یخ‌ها پیاده کرده‌اند.

کلبه یخی اسکیموها

قیمت پایه سه شب اقامت در هتل یخی سوئد (تا هفتم مارس ۲۰۲۰) از ۱۰۶۱ پوند (حدود ۱۸ میلیون تومان) آغاز می‌شود و شامل دو شب خوابیدن در اتاق گرم و یک شب ماندن در اتاق یخی است. این قیمت با در نظر گرفتن هزینه بلیت هواپیماست.

هتل یخی سوئد

منبع: همشهری آنلاین/ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار