مدیر نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی ایلام گفت: طی سال جاری ۶۵ هزار بازدید از واحدهای عرضه‌کننده فرآورده‌های دامی در ایلام انجام شده است.
کد خبر: ۸۱۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 10 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حسین بشاره صیفی اظهار داشت: در راستای نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام گوشتی، از ابتدای سال تا اواخر آذرماه ۶۵ هزار بازدید در تمام سطح استان ایلام به عمل آورده‌ایم.

وی افزود: این بازدیدها شامل مراکز عرضه گوشت قرمز، گوشت سفید مرغ و ماهی، قصابی‌ها، کبابی‌ها، مغازه‌ها و لبنیانی‌ها بوده است.

مدیر نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی ایلام بیان داشت: طی بازدیدهایی که به عمل آمده تعداد یک هزار و ۶۱۰ مورد بهداشت را رعایت نکرده یا به نکات بهداشتی ما توجهی نکردند، این واحدها را شناسایی و مراحل برخورد با آن‌ها طی شده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۷۱ مورد به دادگستری معرفی شده است.

بشاره صیفی تصریح کرد: طی این ۹ ماه، تعداد ۴۵ مرکز بعد از مراحل دادگاهی، پلمب شده و ادامه فعالیت‌ها آنها منع شده است.

وی ادامه داد: ۱۳ قصابی، ۲۳ مرغ‌فروشی، ۲ کبابی، ۳ لبنیاتی و ۲ سوپرمارکت طی بازدید از بهداشت و سلامت عمومی پلمب شده است.

مدیر نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی ایلام گفت: از یک میلیون ۹۰۰ هزار قطعه مرغ و طیور کشتارگاه صنعتی سپید مانشت، حدود ۶۷ هزار ۲۰۰ قطعه مرغ از خط تولید خارج کرده‌ایم که یا بهداشت نداشته و یا سلامت لازم را نداشته‌اند.

وی ادامه داد: با مرغ فروشی‌های سطح شهر که مرغ زنده عرضه می‌کنند، برخورد می‌شود.

بشاره صیفی بیان داشت: مراکز کشتارگاه صنعتی علاوه بر داشتن یک ناظر بهداشتی که مسئول نظارت بر رعایت بهداشت و سلامت لازم است، چندین سلاخ وجود دارد که با رعایت اصول شرعی دام‌ها را اسلامی ذبح می‌کنند./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار