رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: سیستم بارشی از عصر روز چهارشنبه وارد استان می شود و هوا را تحت تاثیر ناپایداری های خود قرار می دهد.
کد خبر: ۸۱۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 07 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار داشت: این سامانه بارشی تا ساعاتی از روز جمعه در استان ایلام فعالیت ریزشی دارد هرچند بیشتر ریزش ها در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رخ می دهد.

وی افزود: در صورت وقوع بارش در روز جمعه با توجه به سرد بودن هوا و کاهش دما احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: سامانه ریزشی در مناطق گرمسیر به صورت بارش باران، در نقاط سردسیر مخلوطی از باران و برف و در نواحی مرتفع به شکل بارش برف خواهد بود.

میهن پرست اضافه کرد: این سامانه بارشی هرچن کل استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد اما در نواحی شمال، شمال و جنوب شرقی استان سهم بیشتری از این بارش ها می برد.

وی در مورد قدرت ریزشی این سیستم هم گفت: سامانه از قدرت چندانی برخوردار نیست و میزان بارش های آن در حد ضعیف تا متوسط است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام افزود: روز چهارشنبه در استان وقوع وزش باد به نسبت شدید وجود دارد و همچنین مه گرفتگی در راه های مواصلاتی کوهستانی و گردنه ها نیز از دیگر پدیده های جوی استان است.

میهن پرست یادآور شد: همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش محسوس دما و وجود یخبندان صبحگاهی پیش بینی می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار