مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: حجم مخازن سدهای این استان به نسبت ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید چهار برابر شده است.
کد خبر: ۸۱۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 04 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی پوراحمد اظهار داشت: حرکت بسیار بزرگی به منظور استفاده هرچه بیشتر از روان آب ها با احداث سدهای مختلف در استان ایلام آغاز شده که نویدبخش انقلابی شگرف برای بهره برداری مناسب از منابع آبی استان است.

وی ببا اشاره به اینکه هم اکنون عملیات احداث و مطالعه ۱۱ طرح سد مخزنی استان در حال اجراست، افزود: پروژه های بزرگی در زمینه مهار آب در حال انجام است که با نهایی شدن آنها تحول بزرگی در استان ایلام ایجاد و زمینه اشتغال فراوانی برای جوانان در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام اضافه کرد: اکنون کارگاه های بزرگی در پروژه های سد سازی ایلام در حال فعالیت هستند و اقدام های بزرگی در مهار آب در مناطق مختلف استان در حال اجراست.

پوراحمد یادآور شد: قبل از دولت تدبیر و امید تنها یک سد در استان وجود داشت اما در حال حاضر سه سد دویرج دهلران برای استفاده در بخش کشاورزی، سد چم گردلان جهت تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگیر ایوان نیز برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است.

وی از تکمیل سد گلال در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام خبر داد و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال آماده آبگیری است و بزودی در جریان سفر رئیس جمهوری به استان بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ایلام با اشاره به احداث سدهای در دست اجرا یادآور شد: سه سد میمه، سیکان و کنجانچم هم اکنون با پیشرفت مناسب در دست احداث است و عملیات اجرایی ۲ سد چناره و گدارخوش نیز در آینده آغاز خواهد شد.

پوراحمد از مطالعه ۶ سد گوراب، ملکشاهی، چشمه سرخ، جزمان، چوار و چنگوله در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: حجم کل مخازن سدهای استان تا قبل از دولت یازدهم ۷۲ میلیون متر مکعب بود که این میزان اکنون به بیش از ۲۹۷ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گفته وی با بهره برداری از سد گلال در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام حجم مخازن سدهای این استان به ۳۱۷ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

استان ایلام با وسعتی در حدود ۱۹۰۴۵ کیلومتر مربع حدود ۵،۱ درصد مساحت کل کشور و جمعیتی بالغ بر ۵۸۰ هزار نفر (حدود ۰،۸ درصد) جمعیت کشور را داراست./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار