رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام؛
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: اعتبارهای ردیف اربعین استان ایلام در سال آینده رقم ۸۲۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با اعتبارهای اربعین امسال ۳۴.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ 04 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ رحمت‌اله قیصوری اظهار داشت: مسوؤلان استان ایلام با رایزنی‌های متعدد و رفع چالش‌های مختلف موفق به ایجاد ردیف اربعین در لایحه بودجه شده‌اند که گامی بزرگ و مثبت در راستای تحول‌آفرینی در حوزه زیرساخت‌های اربعین در این استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در مورد بودجه سال ۹۹ نیز توضیح داد: مجموع اعتبارهای استان ایلام از منابع مختلف که در لایحه بودجه سال ۹۹ مشخص شده معادل ۱۳ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال است که نسبت به اعتبارهای ابلاغی متناظر در سال جاری با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال بیش از ۱۸.۷ درصد رشد را نشان می‎دهد.

قیصوری افزود: سهم استان ایلام از اعتبارهای تملک دارایی‌‎های سرمایه‎‌ای استانی پنج هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال است که نسبت به سال جاری  ۷.۸ درصد رشد دارد همچنین اعتبارهای هزینه‌‎ای استان با  سه هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال نیز ۲۱.۳ درصد نسبت به سال جاری افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در حوزه اعتبارهای طرح‎های ملی و ملی استانی شده نیز سهم استان ایلام چهار هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال است که در مقایسه با اعتبارهای سال جاری ۲۹.۵ درصد رشد دارد در حالیکه منابع عمومی دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ نسبت به سال جاری ۸.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در مورد اعتبار طرح‎های ملی و ملی استانی شده مربوط به استان ایلام در لایحه بودجه سال ۹۹ در مقایسه با اعتبارهای ابلاغی سال ۹۸ نیز گفت: در بخش حمل و نقل سهم استان ایلام در سال ۹۹ رقم  یک هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به اعتبارهای امسال ۲۴.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و در حوزه آب و خاک (منابع آب و کشاورزی) نیز سهم استان یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال جاری ۷۳.۳ درصد رشد دارد.

وی تاکید کرد: استان ایلام در بخش های اعتبارهای هزینه‎ای استانی ۲.۲ درصد، تملک دارایی‎های استانی ۲.۱ درصد، توازن ۱.۷ درصد، ملی استانی شده ۱.۸ درصد و در اعتبارات ملی مشخص نیز ۲.۹ درصد رشد را در مقایسه با سال جاری دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اشاره به جهت‌گیری‌ها، سیاست‌ها و ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: تدوین لایحه بودجه ۹۹ در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی و بر اساس اسناد بالا دستی از جمله سند چشم‌انداز بیست ساله، سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری بویژه در حوزه اقتصادی و بودجه، جهت‌گیری‌های آمایش سرزمین، برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و سیاست‌های دولت صورت گرفته است.

قیصوری افزود: در لایحه بودجه ۹۹ به توزیع عادلانه منابع و رفع فقر و محرومیت، تامین نیازهای اساسی مردم، حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع تولید توجه ویژه‌ای شده است که طرح‌های مرتبط با این اهداف در سال ۹۹ نیز همچنان استمرار می‌یابد.

وی، استمرار در اجرای طرح‌های مختلف توسعه و توازن منطقه‌ای، حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، مقابله با فقر مطلق، تحول سلامت، پرداخت یارانه نقدی و تامین هزینه‌های طرح معیشتی، همسان سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان و افزایش معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت، حمایت از تولید و اشتغال، کاهش وابستگی منابع بودجه به نفت، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اولویت اتمام طرحی‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و تمرکز زدایی، کوچک سازی دولت و مولدسازی و واگذاری دارایی‌های مازاد را از جمله اهداف دولت در برنامه بودجه‌ای سال ۹۹ ذکر کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در مورد اعتبارهای سال ۹۹ استان ایلام در حوزه حمل و نقل توضیح داد: اتصال ایلام به شبکه ریلی، مشارکت در احداث آزاد راه پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات،  بهسازی راه صالح‌آباد - ایلام - حمیل،  بهسازی و احداث محور صالح‌آباد - مهران - دهلران - اندیمشک، بهسازی راه اصلی مهران- مرز عراق، احداث کنارگذر شهر مهران و بهسازی راه اصلی ایلام - دره شهر- آبدانان- دهلران از مهمترین پروژه‌های بخش حمل و نقل استان ایلام در بودجه سال ۹۹ است.

قصوری احداث راه قاضی خان- بدره - دهلران، احداث راه پلدختر- دره شهر- آبدانان، سه راهی اصلی حمیل- کرمانشاه و راه اصلی ایلام - ایوان، بهسازی گردنه قلاجه، طرح بهسازی راه اصلی دره شهر - آبدانان - کبیرکوه را از دیگر طرح‌های استان ایلام در حوزه حمل و نقل و راهسازی در سال آینده برشمرد.

قیصوری در مورد مهمترین طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در بخش آب و خاک هم اظهار داشت: ساختمان سد سیکان و شبکه آبیاری و زهکشی، تامین سهم ۱۵ درصد احداث سد چناره برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام، ساختمان شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام، ساختمان سد میمه و شبکه آبیاری و زهکشی و ساختمان سد شهدای ایلام و شبکه آبیاری و زهکشی در لایحه بودجه سال ۹۹ گنجانده شده است.

وی همچنین مهمترین طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ایلام در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در بخش آب و فاضلاب  را آبرسانی به شهر ایوان، آبرسانی به شهر ملکشاهی و ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای ایلام، دره شهر، سرابله و ایوان عنوان کرد.

 قیصوری احداث بیمارستان جایگزینی آموزشی ایلام، تکمیل استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری در ایلام، احداث دانشکده پزشکی، تعمیرات اساسی و تجهیزات بیمارستان‌ها و تامین فضاهای آموزشی و کمک آموزشی را از مهمترین طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ایلام در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در بخش اجتماعی، فرهنگی و آموزشی ذکر کرد.

 وی در مورد  سایر اعتبارات استان هم گفت: بخشی از اعتبارات سال ۹۹ به شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، اعتبارات از محل ردیف‌های متمرکز و متفرقه، طرح‌های مشترک با سایر استان‌ها، سامانه گرمسیری، حوزه نفت و گاز، هزینه‌ای دستگاه‌های مشمول بودجه ملی از جمله آموزش و پروزش، دانشگاه، علوم پزشکی، دستگاه‌های امنیتی و نظامی و انتظامی، پارک علم و فناوری، آموزش فنی و حرفه ای و دستگاه‌های قضایی و همچنین اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده، هدفمندی یارانه و طرح معیشتی اختصاص یافته است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان ها دارد./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار