استاندار ایلام:
استاندار ایلام خواستار پرهیز از موازی کاری در بحث نهضت سوادآموزی شد و گفت: چه اصراری هست که افرادی مدرک تحصیلی گرفته‌اند و با سواد شده‌اند را دوبار سر کلاس‌ها جزو آمار بیاوریم.
کد خبر: ۸۱۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 02 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی ضمن انتقاد از تداوم نرخ بی سوادی در کشور گفت: ریشه کنی سواد آموزی نباید اینقدر کش داده شود.

وی با طرح این موضوع که نهضت سوادآموزی سالهاست ادامه دارد اما هنوز بحث سواد آموزی پابرجاست، افزود: سئوال این است چرا بعد از سال‌ها هنوز نتوانسته‌ایم بی سوادی را ریشه کن کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که برای سواد آموزی باید از روش‌ها و متدهای استاندارد شده استفاده شود، ادامه داد: مفهوم یادگیری اگر با تکرار و عمل همراه نباشد بی فایده است و علی رغم اینکه سواد آموز حتی مدرکی بگیرد اما چون تکرار و تمرین و در عمل آن را به کار نبسته عملاً در سطح سواد او اتفاقی نیافتاده است.

وی در ادامه خواستار راستی آزمایی آمارگیری نرخ سواد در جامعه شد و گفت: پیشنهاد می‌شود که شهرها و هر روستاها، منطقه بندی شود و فارغ از آماری که متعلق به سه چهار سال پیش است نرخ واقعی باسوادی را به روز و پیدا کنیم.

وی افزود: متولیان امر باید سازوکار مشخصی برای این بحث پیدا کنند، البته مجموعه نهضت سوادآموزی استان فعال است و من تشکر می‌کنم اما بحث این است که پدیده بی سوادی باید جمع شود.

استاندار ایلام با تاکید بر این مهم که آنچه که تمام شدنی نیست تحصیل و علم آموزی است نه بی سوادی، اضافه کرد: فلسفه اصلی نهضت سواد آموزی هم ریشه کنی نرخ بی سوادی است.

سلیمانی دشتکی در پایان هدف و رسالت نهضت سواد آموزی را ریشه کنی بی سوادی بجای مانده از دوران طاغوت عنوان کرد و گفت: در جهت ریشه کن کردن بی سوادی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار