معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:سالانه ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۰۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 23 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مجتبی شیرخانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: استان ایلام از مهمترین قطب‌های دامداری و دامپروری در کشور است که وجود مراتع فراوان باعث کیفیت تولید فرآورده‌های دامی در این استان شده است.

وی افزود: در سال‌جاری تولید گوشت قرمز در ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان عنوان کرد: سالانه ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در  ایلام تولید می‌شود، و هم اکنون ۳۶٠ هزار دام مازاد سبک و سنگین در این استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: قیمت دام در کشور و تبع در این استان کاهش داشته است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

شیرخانی تاکید کرد: جابجایی دام در داخل استان و همچنین بین استان‌های همجوار منوط به اخذ سند حمل است و الزامات خرید و فروش و تغییر مالکیت دام باید در سامانه هویت مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی ثبت شود.

وی بیان کرد: هرگونه حمل و نقل دام بدون پلاک ممنوع و دامداران و مالکان که مبادرت به حمل دام می‌کنند باید از دامپزشکی و سایر ارگان‌ها مجوز دریافت کنند و تمامی هزینه‌های پلاک‌گذاری به عهده دامداران است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار