مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در سفر به ساوه:
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی جمع خبرنگاران شهرستان ساوه گفت: توانمندسازی مددجویان مهم ترین رسالت کمیته امداد است و زمانی اتفاق خواهد افتاد که سه ضلع مثلث ایجاد اشتغال، احداث مسکن و تقویت فرهنگ و اعتقادات تشکیل شود.
کد خبر: ۸۰۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 16 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی قنبر موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با  اشاره به منشور کاری کمیته امداد ، گفت: توانمندسازی مددجویان با تاکید بر استقلال معیشتی، اقتصادی و اجتماعی مددجویان و ایجاد اشتغال به عنوان نقشه راه پیش روی این نهاد، ترسیم شده است.

وی با اشاره به حضور شورای مدیران در شهرستان‌های استان اظهارکرد: حضور شورای مدیران کمیته امداد در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی برای رصد اثربخشی عملکرد مدیران و کارکنان امداد در بین مددجویان از جمله اولویت های این نهاد مقدس است و هم اکنون ۱۲ اکیپ شهری و روستایی، با حضور در منازل خانوارهای تحت حمایت، ۱۵۰ خانواده مددجو را رصد می کنند و با انجام یک کار پژوهشی برای تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در ادامه به ویژگی مهاجرپذیری استان مرکزی متأثر از جاذبه‌های صنعتی و کشاورزی آن اشاره کرد و افزود: در شهرهایی نظیر ساوه، زرندیه، خمین، محلات و دلیجان به دلیل مزیت مهاجرپذیری بخشی از مددجویان از کمترین سرمایه اجتماعی برخوردارند و حتی برای ضمانت وام با مشکل وثیقه و ضمانت مواجه هستند و برای برطرف کردن این دغدغه متوسل به ظرفیت خیرین شدیم تا علاوه بر مشارکت خیرخواهانه در حوزه ضمانت مددجویان نیز ورود کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در حال حاضر افزون بر ۸۷ هزار نفر در استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۳۰ درصد آنان مستعد توانمندسازی است، تصریح کرد: استان مرکزی در زمره استان‌های پیر و سالمند کشور قرار دارد و افزون بر ۶۷ درصد مخاطبین کمیته امداد استان را افراد سالمند تشکیل داده‌اند و تنها برای ۳۰ درصد مخاطبین می‌توان برنامه‌های توانمندسازی تعریف و اجرا کرد.

وی در پایان با اشاره به ایجاد ۲۳۰۰ فرصت شغلی در استان با صرف اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال با جذب کامل سهم استان به میزان ۱۴۰ میلیارد تومان، آمار اشتغال افزایش یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار