سخنگوی سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در بسته بندی برخی محصولات مانند کیک و ویفر منسوب به ۱۲ برند تولیدی، نشان میدهد که این موارد تعمدا و بعد از تولید در سطح عرضه به انحای مختلف در برخی بسته‌ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۰۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 16 December 2019

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، کیانوش جهانپور درباره وجود قرص و کپسول در برخی محصولات مانند کیک و ویفر اظهار کرد: تنها مرجع اظهار نظر در مورد محتوای این قرص و کپسول‌ها آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه‌های ارسالی داده نشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: داروهای بررسی شده اغلب داروهای خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده است.

جهانپور ادامه داد: به نظر می‌رسد ایجاد رعب، وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی به طور عام مورد هدف قرار گرفته است.
وی افزود: تاکنون گزارشی از شناسایی و بازداشت عاملین این اقدام در دسترس نیست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: موضوع فراتر از ماموریت حوزه سلامت بوده و ابعاد امنیتی و سیاسی داشته است و دستگاه‌های مسئول جهت روشن شدن ابعاد آن به موضوع ورود کرده‌اند.

جهانپور تاکید کرد: اولیای مدارس، دانش‌آموزان و مصرف کنندگان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در سراسر کشور مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار