عضو هیئت علمی گروه جهانگردی دانشگاه مازندران معتقد است: امروزه صنعت گردشگری در تولید محصول و بکارگیری افراد مختلف نقش بسزایی داشته و سن و سال برای آن معنا ندارد صنعتی که همه افراد را در خود جای می‌دهد و برگ برنده صنایع دیگر بوده است که قابل مقایسه با آن‌ها نیست.
کد خبر: ۸۰۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 16 December 2019

محمدحسن زال در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت جهانی بوده است، اظهار کرد: جهان به طور طبیعی تجربه بسیاری در حوزه علم و دانش گردشگری داشته و خیلی از چیزهای مرتبط با ادبیات نظری و مبانی صنعت گردشگری را در خود جای داده است.

وی تصریح کرد: صنایع مختلف شامل ساز و کارهایی است که هزینه خواهد داشت، به طور مثال کمپانی ماشین که زمین‌های زیادی را باید به آن اختصاص دهیم چراکه با این کار خساراتی همچون آلودگی هوا و استخراج منابع زیر زمینی در دراز مدت بسیار کمرشکن خواهد بود.

عضو هیئت علمی گروه جهانگردی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: گردشگری این توان را دارد که منابع در حال مرگ از جمله منابع فرهنگی را احیا کند.

زال با اشاره به اینکه لذت گردشگری مبتنی بر طبیعت و فرهنگ است، گفت: گردشگری در طبیعت می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها در نظر گرفته شود و امروزه با از بین رفتن طبیعت، این حساسیت‌ها بیشتر شده و احتمال خطر را دوچندان می‌کند چراکه این امر نیازمند رفتار مسئولانه زیست محیطی و فرهنگی است.

صنعت گردشگری قابل مدیریت است

وی یادآورشد: فرهنگ گردشگری می‌تواند در حال احیا و قابل مدیریت باشد چنانچه امروزه ایجاد استقرار صنایع مختلف در دل طبیعت باعث شده فرهنگ گردشگری به فرهنگ چند کالا بودن تبدیل شود.

عضو هیئت علمی گروه جهانگردی دانشگاه مازندران افزود: رفتارهای صنایع مختلف باعث می‌شود استانداردهای میزان تخریب در دراز مدت افزایش یابد و اینگونه رفتارها باعث می‌شود نتوانیم از صنعت گردشگری بهره کافی را ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار