مدیرکل دفتر توسعه کتابخوانی وزارت ارشاد:
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران خواست: کتاب‌های متناسب با نیاز جامعه را تولید کرده و در این زمینه نیازسنجی مخاطبان را مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۸۰۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 16 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدجواد مرادی‌نیا در نشست با جمعی از ناشران استان ایلام افزود: بخش قابل توجهی از پیشرفت و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ناشران برمیگردد چرا که بسیاری از کتاب‌هایی که ناشران منتشر می‌کنند مورد نیاز جامعه نیست.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ناشران در پایتخت از وضعیت اقتصادی گله‌مند هستند اما استان‌ها شرایط راضی کننده‌ای دارند که آن هم به دلیل تبلیغات و متمرکز شدن بر روی کار کیفی است.

وی اظهار داشت: اگرچه شکل و ظاهر کتاب، نوع عرضه، نحوه پخش، تبلیغات مناسب و غیره در فروش یک کتاب بسیار موثر است اما آنچه بیشتر اهمیت دارد محتوای مطالبی است که ناشر عرضه می‌کند.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد تاکید کرد: حمایت دولت از ناشران در دوره‌های مختلف پررنگ و موثر بوده است اما نحوه این حمایت باید آسیب‌شناسی شود چون سیاست‌گذاری‌های فرهنگی در این حوزه موجب شده است تا صنعت نشر گسترش یافته و کار کیفی کمتر شود.

مرادی‌نیا از ناشران استان ایلام خواست: از حرکت‌های فردی امتناع کرده و به سمت فعالیت‌های صنفی و جمعی حرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا کنون تعداد ناشران از ۱۴ ناشر به ۳۵ دفتر نشر افزایش یافته است، گفت: در این مدت شمار کتاب‌های چاپ شده نیز از نظر کمی افزایش قابل توجهی یافته بطوریکه در سال گذشته ۲۲۵ هزار تیراژ کتاب چاپ و امسال تاکنون نیز ۱۱۵ هزار تیراژ کتاب از سوی ناشران بومی به چاپ رسیده است.

عمران خودآموز اهدای جایزه کتاب سال، برگزاری کارگاه‌های نقد کتاب‌های نویسندگان و مولفان استان به طور مستمر، خریداری کتاب از ناشران و حمایت از این قشر را از جمله فعالیت‌های این اداره کل در حوزه چاپ و نشر برشمرد.

حمایت از خرید کتاب، نبود آثار نویسندگان بومی در کتابخانه‌های عمومی، نیاز به تاسیس ساختمان ناشران، وضعیت ضعیف پخش کتاب، ایجاد نمایشگاه دائمی کتاب و حمایت از آثار فاخر و غیره از جمله مباحث مهمی بود که در این نشست از سوی نویسندگان و ناشران استان مطرح شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار