معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: صادارات و فروش دانش و علم از مهمترین منابع کسب درآمد ارزی جدید از سوی بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه است که جایگزین نفت و سایر محصولات شده است.
کد خبر: ۸۰۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 16 December 2019

به گزارش تابنک ایلام ؛ محمد نوذری  در آیین رونمایی از ۱۲ محصول فناورانه استان ایلام اظهار داشت: توسعه علوم دانش بنیان با هدف صادرات و فروش آن به دیگر نقاط دنیا در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه دارای اولویت و توجه بوده و تولید گسترده محصولات فناورانه در این کشورها به سرعت در حال رشد است.

وی افزود: امروزه در گفتمان توسعه اجتماعی تولید علم و دانش یکی از مهمترین راه های توسعه اساسی کشورها است و در کشور ایران نیز با توجه به دشمنی و کینه توزی های استکبار جهانی که به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند باید ابعاد مختلف علم و دانش و تولید محصولات فناورانه توسعه گسترده یابد.

نوذری با بیان اینکه دشمن به شیوه های گونانون تولید و اقتصاد کشور را نشانه گرفته است، یادآور شد: نمونه بارز این دشمنی و خباثت را می توان در ماجرای کیک و کلوچه های آلوده به قرص مشاهده کرده که متعلق به معتبرترین برندهای صنعت بیسکویت سازی کشور هستند.

وی تاکید کرد: اما باید کشور و استان ایلام با کمک اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر تحصیل کرده، نخبگان، اندیشمندان، ایده پردازان و صاحبان فکر جامعه را به سوی تعالی سوق دهد.

وی از تدوین اسناد توسعه اجتماعی استان، توسعه اربعین و توسعه امور بانوان اشاره کرد و گفت: استان برای توسعه و تدوین کمی و کیفی اسناد مختلف که نقشه راه هستند نیازمند همفکری و مشارکت صاحبان فکر و نخبگان است.

نوذری قول مساعد داد که هماهنگی های لازم برای دیدار جمعی از صاحبان شرکت های فناور با استاندار را انجام دهد تا این شرکت ها دغدغه ها و مشکلات خود را با استاندار مطرح کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام هم گفت: شرکت های فناور استان ایلام در راستای تولید انبوه و اقتصادی کردن ایده های خود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند هرچند پارک علم و فناوری در حد توان خود با این شرکت ها همکاری دارد اما این شرکت ها برای دست یابی به سودآوری و اشتغال زایی به همکاری سایر دستگاه ها به ویژه بانک ها نیاز دارند.

کامران طاهر پور یادآور شد: شرکت های فناور استان ایلام محصولاتی را طراحی و تولید کرده اند که در صورت حمایت و همکاری شخص استاندار، دستگاه های مختلف از جمله بانک ها این محصولات قابلیت تجاری سازی و رقابت با نمونه های خارجی و جلوگیری از واردات مشابه خارجی و خروج ارز از کشور را دارند.

وی افزود: این شرکت ها و محصولات فناورانه آنها اگر حمایت شوند بدون شک روند توسعه علم، صنعت و اشتغال زایی استان ایلام تغییر خواهد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار