البته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  هم با اشاره به توزیع مخصول آلوده به قرص های مشکوک در سطح بازار مبادرت به صدور اطلاعیه ای نموده است. 
کد خبر: ۸۰۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ 13 December 2019

از چند روز گذشته توزیع کیک های خوراکی حاوی قرص های مشکوک جاسازی شده ،موجی از نگرانی در بین خانواده ها ایجاد کرده است. اگر چه تا روزهای گذشته تنها استانهای سیستان وبلوچستان وهرمزگان رابه خود درگیر کرده بود ،اما گویا این کیک های مشکوک به استان ایلام هم رسیده اند.
 
رسیدن این کیک ها به استان ایلام درحالی خبرساز شده است که رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با تاکید بر این‌که جاسازی قرص از نظر فنی نمی‌تواند در خط تولید اتفاق افتاده باشد، از پلمب شدن چند انبار نگهدارنده کیک‌های آلوده به قرص خبر داد و گفت که اگر از این انبارها کیکی توزیع شده باشد از بازار جمع‌آوری شده است.
با این حال نظر به اینکه این کیک های آلوده بعد امنیتی هم به خود گرفته و تشویش عمومی را بدنبال داشته و احتمال خرابکاری از این شیوه نیز دور از تصور نیست ،لذا هم استانی هایمان بایستی بیش از پیش مراقبت نموده وتا سپری شدن این موج مخرب در خریدهای خوراکی فرزندانشان دقت بیشتری بنمایند.
 
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان  آبدانان هم  اعلام کرده که کیک‌هایی در سطح بازار وجود دارد که پس از بررسی، وجود قرص در داخل بعضی از این محصولات اثبات شده که تمامی این محصولات از سطح بازار  جمع آوری شد.
البته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  هم با اشاره به توزیع محصول آلوده به قرص های مشکوک در سطح بازار مبادرت به صدور اطلاعیه ای نموده است. 


به گزارش تابناک ایلام ، در اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  آمده است:

بر اساس بررسی های انجام شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی،‌ به خط تولید این محصولات مربوط نبوده و  پس از تولید بصورت جاگذاری و یا تعویض کیکهای داخل بسته بندی، انجام شده‌است.

  موردي كه ناشي از مصرف اين موارد بوده و منجر به مشكل در سلامتي فردي شده باشد گزارش نشده است.

با توجه به اینکه مداخلاتی با انگیزه های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه پروسه توزیع و عرضه مورد بررسی کامل قرار گرفته است و پیگیریها ادامه دارد .

به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تامین اجناس از شرکتهای توزیع مجاز مورد تاکید بوده و درصورت اثبات خرید عرضه کنندگان  از مراکز توزیع غیر رسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی می باشد.

 بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را بررسی خواهند کرد. 

با توجه به احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم  عزیز استان ضمن هوشیاری و دقت نظر در تامین مایحتاج خود ، می‌توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی ۱۹۰ و معرفی محل عرضه، در بررسی و مداخله سریعتر مساعدت نمایند . 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار