رئیس هیات خوزستان خبرداد:
رئیس هیات قایقرانی خوزستان با اشاره به احیای رشته کانوپولو در استان، گفت: در حال حاضر یک اسکله در رودخانه کارون اهواز برای رشته کانوپولو طراحی کرده‌ایم و قایق‌ها و تجهیزات کانوپولو نیز خریداری شده‌اند.
کد خبر: ۸۰۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 22 December 2019

جلال دریس در خصوص وضعیت قایقرانی خوزستان در بخش بانوان، اظهارکرد: قایقرانی بانوان نسبت به گذشته فعال‌تر شده است ولی عمده فعالیت ما در رشته آب‌های آرام است که در این رشته، خانم کهنسال مدتی پیش در مسابقات کشوری موفق به کسب یک مدال شد. تیم خوزستان نیز توانست بین ۱۲ تیم، جایگاه ششم را به دست آورد که نسبت به گذشته وضعیت‌مان بهتر شده است و رو به جلو هستیم.

وی بیان کرد: در همین مسابقات آب‌های آرام کشور به جز کهنسال، سایر قایقرانان استان از ورزشکاران رده سنی جوانان ما بودند که با توجه به برنامه‌هایی که برای قایقرانی بانوان داریم، همین نفرات سال آینده هم می‌توانند در رده سنی جوانان و هم در رده سنی بزرگسالان حائز جایگاه‌های مطلوبی شوند و این امیدبخش است.

رئیس هیات قایقرانی خوزستان گفت: در نظر داریم بخش بانوان را در رشته‌های روئینگ، کانوپولو و آب‌های خروشان نیز فعال کنیم. البته خوزستان در رشته کانوپولو، تیم دارد ولی متاسفانه چندین سال است که فعالیت نداشته است، ولی ما می‌خواهیم مجددا آن را فعال کنیم و به قایقرانی بانوان رونق ببخشیم. ضمن این‌که در حال فعال کردن کمیته‌های رشته‌های مختلف هیات هستیم و این مهم نیز تاثیر بسیاری در روند خوب قایقرانی استان خواهد داشت.

وی با بیان این‌که در رشته کانوپولو در زیرساخت مشکل داشتیم، عنوان کرد: برای احیای این رشته، یک اسکله در رودخانه کارون اهواز طراحی کردیم و قایق‌ها و تجهیزات کانوپولو نیز خریداری شده‌اند. باتوجه به این مهم، در هر دو بخش آقایان و بانوان می‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. تیم کانوپولو آقایان استان نیز شش هفت سال تیمی نداشت ولی دو ماهی است که در حال تمرین و آماده شدن برای مسابقات کشوری است.

دریس در پاسخ به این سوال که چرا خوزستان بعد از کهنسال دیگر نتوانست قایقرانی را به کشور معرفی کند؟ خاطرنشان‌کرد: برنامه‌های خوبی برای بخش بانوان داریم و اگرچه فعال‌سازی تمام رشته‌ها هزینه‌بر است، ولی ما به این مهم ورود کردیم تا بتوانیم نفرات متعددی در رشته‌های مختلف به کشور معرفی کنیم. خوزستان می‌تواند بانوان قایقران خوبی پرورش دهد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قایقرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار