کسانی که از نظر روحی قوی هستند، با این قدرت روحی پا به دنیا نمی گذارند، یعنی همان ویژگی ای که به آن ها کمک می کند با ترس های خود رو به رو شوند، با تردیدهایی که درباره ی خود دارند مقابله کنند و قدم های مثبتی در زندگی شان بردارند. آن ها با تمرین دادن خود از مهارت هایی برخوردار شده اند که به آن ها کمک می کند افکار، احساسات و رفتار خود را مدیریت کنند.
کد خبر: ۸۰۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 11 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ این تمرینات روزانه به آن ها کمک می کند قوی ترین نسخه ی خودشان باشند. همه ی این تمرین ها طاقت فرسا نیستند اما به ممارست نیاز دارند.

شما با قوی تر کردن روحیه ی خود می توانید به چالش های زندگی غلبه کنید، بعد از شکست از جای خود بلند شوید و از حاشیه ی امن خود خارج شوید، یعنی همه ی آن عواملی که برای برخوردار شدن از بهترین زندگی ضروری هستند.

در ادامه با ۶ عادت کسانی آشنا خواهیم شد که از نظر روحی انسان های قوی ای هستند.

۱- هدف گذاری می کنند

کسانی که از روحیه قوی ای برخوردارند منفعلانه در مسیر زندگی پیش نمی روند. فرقی نمی کند قصد یادگیری یک زبان جدید راداشته باشند یا رسیدن به تناسب اندام، آن ها دائماً خود را به چالش می کشند تا چیزهای جدیدی یاد بگیرند و دستاوردها و موفقیت های خود را به سطح جدیدی برسانند.

این چالش کشیدن خود، فرصت زیادی در اختیار آن ها می گذارد تا مهارت های خود را ارتقا دهند. حتی اگر موفق هم نشوند، این توانایی را دارند که از این فرآیند درس بگیرند.

۲- شکرگزار هستند

انسان های قوی به جای آنکه فکر کنند لیاقت شان بیشتر از آنی است که نصیب شان شده، معتقدند بیشتر از لیاقت شان برخوردار شده اند. آن ها بابت هر چیزی شکرگزار هستند – از آب تمیزی که می نوشند گرفته تا دوستانی که غمخوار آن ها هستند. شکرگزار بودن این افراد به آن ها کمک می کند هم احساس تندرستی کنند و هم هر چه در توان دارند انجام دهند.

۳- از خودشان مراقبت می کنند

بعضی آدم ها مراقبت کردن از خود را نشانه ی ضعیف و نازک نارنجی بودن می دانند. آن ها اعتقاد دارند این آدم های ضعیف هستند که شب ها ۸ ساعت می خوابند و استراحت کردن در طبیعت مخصوص تنبل ها است.

اما کسانی که روحی قوی ای می دانند برای اینکه بتوانند تمام تلاش شان را بکنند، باید باتری خود را دوباره شارژ کنند. آن ها متوجهند که تفریح و سرگرمی نه تنها دشمنان موفقیت نیستند، بلکه نشانه ی یک زندگی خوب محسوب می شوند.

آن ها پر مشغله بودن را افتخار نمی دانند و در عوض، مراقبت از خود یکی از اولویت های زندگی آن ها است.

۴- مرزبندی های خودشان را دارند

کسانی که از نظر روحی انسان های قوی ای هستند می دانند که باید شرایطی در زندگی خود به وجود آورند که به آن ها کمک کند روحیه قوی ای داشته باشند. و بهترین کار برای این منظور، داشتن مرزبندهایی سالم و مناسب است.

آن ها از دیگران به خاطر حفظ وقت، پول و سلامت روانی شان عذرخواهی نمی کنند. این افراد بر اساس چیزهایی که در زندگی آن ها ارزش محسوب می شود عمل می کنند، خواه رد کردن مؤدبانه ی کاری باشد که اولویت آن ها نیست و خواه نه گفتن به درخواست پول یکی از اعضای خانواده شان.

۵- زمانی را به خلوت کردن با خودشان اختصاص می دهند

انسان های قوی به طور قطع ترسی از تجربه های اجتماعی ندارند، اما آن ها برای تنهایی و خلوت خودشان هم وقت می گذارند.

آن ها از اینکه با افکارشان تنها بمانند ترسی ندارند. اما این بدان معنی نیست که آن ها بیش از حد درباره ی مسائل فکر می کنند. به جای این کار، آن ها از وقت خود برای حل مبتکرانه ی مسائل، تعمق و تفکر و برنامه ریزی استفاده می کنند. این خلوت کردن ها به آن ها کمک می کند در روند رشد و تغییرشان، خودشان را بشناسند و به این ترتیب بتوانند همیشه اعتماد به نفس داشته و درک درستی از خود و توانایی هایشان داشته باشند.

۶- به خودشان ثابت می کنند طرز فکر اشتباهی در مورد خود دارند

انسان های قوی هم مثل هر کس دیگری گاهی نسبت به خود دچار شک و تردید می شوند. اما آن ها همه ی افکارشان را باور ندارند.

حتی زمانی که مغزشان به آن ها می گوید از پس کاری برنمی آیند، آن ها اغلب خود درستی یا نادرستی این افکار را می سنجند.

کسی که از روحیه قوی ای برخوردار است وقتی متوجه می شود که فکر می کند نمی تواند به موفقیت برسد، خود را وادار می کند هر راهی را امتحان کند. هر بار که او به خود ثابت می کند طرز فکر اشتباهی در مورد خودش داشته، به مغز خود یاد می دهد او را ماهرتر و توانمندتر از قبل ببیند./م

روزیاتو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار