تابناک / ملی‌پوش گیلانی وزن منفی ۵۸ کیلوگرم تیم تکواندو مردان با صعود به مرحله نیمه‌نهایی گرندپری مسکو به المپیک توکیو راه یافت.
کد خبر: ۸۰۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 07 December 2019

تابناک / ملی‌پوش گیلانی وزن منفی ۵۸ کیلوگرم تیم تکواندو مردان با صعود به مرحله نیمه‌نهایی گرندپری مسکو به المپیک توکیو راه یافت.

 

دومین ورزشکار المپیکی گیلان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فینال مسابقات گرندپری مسکو ۲۰۱۹ با حضور ۱۶ تکواندوکار برتر جهان در اوزان المپیکی به میزبانی مجموعه ورزشی «دینامو» مسکو از امروز (جمعه) آغاز شد؛ رقابت‌هایی که به مدت دو روز به طول می‌انجامد.

«آرمین هادی‌پور» ملی‌پوش وزن منفی ۵۸ کیلوگرم کشورمان در نخستین گام به مصاف مصطفی کاما از کشور سنگال رفت، هوگوپوش سنگالی نشان برنز بازی‌های افریقا ۲۰۱۹ و نقره قهرمانی افریقا ۲۰۱۸ را در کارنامه ورزشی خود دارد؛ تکواندوکار گیلانی با برتری ۱۸ بر چهار مقابل کامای سنگالی به مرحله یک‌چهارم پایانی راه یافت.

هادی‌پور در مرحله یک‌چهارم پایانی به مصاف روی براگانکا از پرتغال رفته و به برتری قاطع ۱۴ بر دو دست‌یافت؛ رقیب اروپایی هادی‌پور سابقه قهرمانی اروپا ۲۰۱۶، برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و نقره بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۷ را در کارنامه ورزشی خود دارد.

ملی‌پوش وزن اول کشورمان در سومین گام به مصاف جون جانگ از کره جنوبی رفت؛ رقیب قدر کره‌ای عناوین متعددی نظیر قهرمان جهان ۲۰۱۹، قهرمان گرنداسلم ۲۰۱۸، قهرمانی سه دوره گرندپری ۲۰۱۹ و قهرمان آسیا ۲۰۱۸ را یدک می‌کشد؛ دیدار نفس‌گیر دو رقیب قدر آسیایی با برتری ۲۱ بر ۱۱ جانگ خاتمه یافت.

هادی‌پور با صعود به مرحله نیمه‌نهایی گرندپری مسکو، صعود خود به رقابت‌های المپیک توکیو را قطعی کرد، ملی‌پوش وزن اول کشورمان برای کسب مدال برنز از ساعت ۹ تا ۱۱ روز شنبه ۱۶ آذرماه بر روی شیاپ چانگ می‌رود؛ دیدارهای فینال این رقابت‌ها نیز ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار خواهد شد تا طلایی‌های این دوره از مسابقات حساس و سرنوشت‌ساز مشخص شوند.

 

 

رقابت‌های فینال گرندپری ۸G بوده و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۸۰، ۴۸ و ۲۸٫۸ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و ۶۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۱۰۰۰ دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

آرمین هادی‌پور با صعود به مرحله نیمه‌نهایی گرندپری مسکو موفق شد جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند، پیش‌ازاین «محمد رهبری» در رشته شمشیربازی اسلحه سابر موفق شد در دو بخش انفرادی و تیمی به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا کند.

نازنین ملایی در رشته روئینگ بانوان و سارا بهمنیار در رشته کاراته از دیگر شانس‌های گیلان برای کسب سهمیه المپیک توکیو هستند؛ ورزشکارانی که تکلیف المپیکی شدنشان در سال ۱۳۹۸ مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار