مدیرکل امور عشایر استان ایلام:
مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: در راستای توانمند سازی عشایر استان ایلام 21 میلیاردتومان تسهیلات به این قشر پرداخت شد.
کد خبر: ۸۰۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 07 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی سلیمی مدیرکل امور عشایر ایلام، گفت: افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر ایلام از ۷ هزار و ۹۰۰ تن در سال گذشته به ۸ هزار و ۳۰۰ تن در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته تاکنون بیش از ۵ هزار خانوار عشایری استان ایلام از تسهیلات کم ‌بهره از محل بند (ب) ماده ۵۲، و تسهیلات قانون الحاق ۲ ماده ۱۰ و ۱۲ بحران و همچنین اعتبارات اشتغال روستائیان و عشایر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایر ایلام اظهار داشت: در سنوات گذشته تسهیلات بسیار خوبی در راستای افزایش راندمان تولید و بهره‌وری بیشتر به عشایر ارائه شده و از طریق سامانه کارا نیز نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر ایلام در راستای توانمندسازی پرداخت شده است.

سلیمی ادامه داد: نزدیک به ۷.۵ درصد دام عشایر کشور در استان ایلام و حوزه عشایری است که نقش عمده‌ای در تامین و عرضه مواد غذایی و پاسخگویی به تقاضاهای گوشت قرمز و مواد لبنی را دارند.

این مسوول استانی خاطرنشان کرد: محل بند ه تبصره ۴، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آبرسانی در مناطق عشایری این استان اختصاص یافته و در حال حاضر ۲ پروژه تامین آب عشایر بانکول و درگه و تامین آب سیاهگل، پلیه، گیلانه، چشمه مهرو و روان شهرستان ایوان در دست اجرا است.

گفتنی است، در استان ایلام ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیتی ۶۰ هزار نفر  در ۹۵ کانون توسعه به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار