فرماندار چرداول:
فرماندار چرداول با اشاره به در دست اجرا بوده پروژه های متعدد عمرانی و خدماتی در منطقه هلیلان این شهرستان گفت: هلیلان به کارگاه بزرگ اجرای پروژه‎های زیربنایی تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۰۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 07 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ الیاس فتاحی در حاشیه بازدید و سفر یک روزه خود به بخش هلیلان، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رفع محرومیت و توازن خدمت رسانی ، برخورداری همه مناطق بویژه روستاهای دورافتاده از خدمات عمومی سرعت گرفته و در حال انجام است و هم اکنون نیز طرح های زیربنایی و ماندگاری توسط دولت در بخش هلیلان در دست اجراست که بهره برداری از آن ها چهره محرومیت را از این منطقه پاک خواهد کرد.

وی سه پروژه مهم در هلیلان را اجرای طرح گلخانه ای، طرح ۵۰۰ هکتاری باغ های زیتون و ایجاد پتروشیمی عنوان کرد و افزود: در سفر سال گذشته استاندار ایلام به هلیلان بر توسعه راه ها و زیرساخت های هلیلان تاکید شد که تمام مصوبات سفر به اتمام رسیده و یا در حال انجام است که این سه پروژه نیز نقش مهمی بر توسعه و عمران و همچنین اشتغالزایی و عدم مهاجرت جوانان این دیار به شهرهای دیگر دارد.

فرماندار چرداول یادآور شد: طرح گلخانه ای در ۱۴ هکتار و با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد ریالی توسط سازمان اقتصادی کوثر و در زمینه تولید سیفی جات یک کلاس آموزشی برای جوانان و رونق تولید محصولات کشاورزی منطقه است و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان را فراهم می کند، هم اکنون این طرح در حال ساخت بوده و جوانان جویای کار در آن مشغول بکار و زمینه امرار معاش تعدادی از خانوارهای هلیلانی را فراهم آورده است.

فتاحی دیگر پروژه های مهم در دست اجرای منطقه هلیلان را طرح ۵۰۰ هکتاری توسعه باغ های زیتون توسط بنیاد مستضعفان و همچنین کلنگ ساخت پتروشیمی ذکر کرد و گفت: ساخت پتروشیمی در هلیلان تحقق یک خدمت ماندگار توسط دولت در این منطقه محروم است و بطور قطع زمینه اشتغال جوانان این بخش و حتی سایر مناطق استان را فراهم می کند و امیدواریم در دهه فجر کلنگ ساخت آن به زمین زده شود.

وی تاکید کرد: توسعه راه ها نقش مهمی در رفع محرومیت هلیلان دارد، در این راستا کارهای مهمی بویژه در حوزه روکش آسفالت دهستان زردلان انجام شده و ادامه این برنامه از روستای سرچم در بخش هلیلان تا روستای پیازآباد مرکز دهستان در دستور کار است.

فرماندار چرداول با اشاره به طرح راهسازی جاده تنگ تیر زردلان اضافه کرد: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال مقدمات آن شروع شده و در مرحله خاکبرداری و پل سازی است و با اتمام آن مناطق سردسیر و گرمسیر منطقه زردلان را به یکدیگر متصل می کند.

فتاحی در خصوص پل جزمان و اهمیت این پل در تردد مردم دهستان زردلان به بخش هلیلان و مرکز شهرستان و استان گفت: این پل قدمت زیادی دارد و در سال های گذشته با بارش های باران و بروز سیل تخریب و همواره بصورت موقت ترمیم می شد که ساخت پل جدید در این رودخانه از خواسته های مردم بود که برای این پروژه نیز ۶۰ میلیارد ریال اختصاص و در حال ساخت است و سال آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید و تردد برای بیش از ۷ هزار نفر مردم را به سهولت فراهم خواهد کرد.

وی اجرای گازرسانی در بخش هلیلان را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید دانست و بر تسریع گازرسانی به دیگر روستاها و رفع معارض و موانع توسط بخشداری هلیلان و شرکت گاز تاکید کرد.

فرماندار چرداول گستردگی خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی را دستاورد دیگر دولت دانست و اظهار داشت: ساخت ۲ درمانگاه در شهر توحید و روستای پیازآباد از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که مرکز بهداری توحید با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال تکمیل و تنها تجهیز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی باقی است.

فتاحی یادآور شد: درمانگاه روستای پیازآباد مرکز دهستان زردلان پس از چند ماه توقف عملیات، ساخت آن دوباره آغاز شده و هم اکنون از رشد فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

بخش هلیلان با جمعیت ۲۳ هزار نفر در ۶۰ کیلومتری شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول قرار دارد که هم اکنون بخشنامه ارتقای آن به شهرستان در هیات دولت قرار دارد که پس از تصویب در کمیسیون امنیتی دولت منتظر ابلاغ از جانب ریاست جمهوری است.

شهرستان شدن این بخش که در نقطه تلاقی سه استان ایلام، لرستان و کرمانشاه قرار دارد، از آرزوهای دیرینه مردمان لک زبان این منطقه محسوب می شود که در دولت تدبیر و امید در حال تحقق است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
آقای فرماندار خواب دیدی خیر باشه!!! هنوز فقط وعده و وعده مسئولان!!!
شما هم خواهید رفت و محرومیت بر چهره خاک هلیلان پاک نخواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار