مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: ۱۸ مرکز ثابت، ۳ مرکز سیار و یک مورد کتابخانه پستی در استان فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۸۰۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 07 December 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی جمالی گفت: هم‌اکنون ۲۲ مرکز فرهنگی، هنری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ایلام در سراسر استان به صورت ثابت، سیار و کتابخانه پستی برای بچه‌های ایلامی فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند.

وی افزود: از این تعداد ۱۸ مرکز ثابت، ۳ مرکز سیار و یک مورد کتابخانه پستی در ایلام فعال است، که در راستای  اجرای برنامه در مناطق حاشیه و آسیب پذیر شهر ایلام از طریق پیک امید توزیع کتاب، نقاشی و ... انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰ هزار جلد کتاب، که چاپ شده کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  است در مناطق محروم سطح استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون تمامی شهرستان‌های ایلام به‌جز ملکشاهی دارای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هستند، و امانت، معرفی و اهدای کتاب از فعالیت‌های پایه‌ی این مراکز فرهنگی، هنری است.

جمالی اظهار کرد: با توجه به نیاز مردم ملکشاهی پیگیری‌های این اداره‌کل برای راه اندازی مرکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این شهرستان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ردیف بودجه عمرانی استان ۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و خرید وسایل این مرکز در شهرستان ملکشاهی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه با بیان اینکه نمایش و سرود دو فعالیت مهم در مراکز کانون به‌شمار می‌روند گفت: جشنواره هنرهای نمایشی و سرود چهارم و پنجم دی‌ماه در استان ایلام برگزار می‌شوند.

جمالی در پایان اضافه کرد: راه اندازی انجمن‌های مختلف نمایش،  سرود، برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و تشکیل کارگروه‌های مختلف در این زمینه نشانه‌ای از حیات و تنفس دوباره ی این دو فعالیت مهم به شمار می‌روند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار