استاندار ایلام خبر داد:
استاندار ایلام گفت: پروژه مهم دیگر که با جدیت در دست اقدام داریم آزاد راه پل زال -چیلات-نجف اشرف است که تمام مراحل آن طی شده و با پیگیری‌های فراوان سرانجام دستور ورود این پروژه به بودجه ۹۹ نیز گرفته شده است.
کد خبر: ۸۰۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 06 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی گفت: در این شرایط که دشمن با تمام توان خود جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت و کشور و نظام بکار بسته است جواب کوبنده و دندان شکن به آنها حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی  به سرمایه گذاری وزارت نفت در استان با پروزه هایی چون لرزه‌نگاری در ایوان و قسمتی از شهرستان چرداول، آبدانان و دهلران با سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان، پروژه تغذیه و تقویت چاه‌های گاز با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیون یورو و ... اشاره کرد و این اقدامات را جزو خدمات نظام در استان ایلام خواند.

وی در ادامه افق پیش روی استان را روشن ارزیابی کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به استان خیر و برکت فراوانی برای استان در پی خواهد داشت که در این سفر مهم تلاش می کنیم پروژه راه آهن ایلام کلنگ زنی و رسما شروع شود.

آزاد راه پل زال -چیلات-نجف اشرف اجرایی می شود

وی افزود: پروژه مهم دیگر که با جدیت در دست اقدام داریم آزاد راه پل زال -چیلات-نجف اشرف است که تمام مراحل آن طی شده و با پیگیری‌های فراوان سرانجام دستور ورود این پروژه به بودجه ۹۹ نیز گرفته شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به آزاد راه حمیل ایلام مهران کربلا اشاره کرد و گفت: فاز اول این پروژه مهم نیز از سمت کرمانشاه شروع شده است و ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در کمتر از یک سال گذشته وزارتخانه های مختلفی از جمله وزارت نفت، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری و هزینه کرده است و این رقم حدود ۵۰ برابر بودجه عمرانی استان بوده است.

استاندار ایلام قسمت اعظم این سرمایه گذاری را متعلق به شرکت های خصوصی عنوان کرد و گفت: پروژه آبان و پایدار در دهلران که سالها بود توسط شرکت‌های داخلی کاری از پیش نبرد اما امسال موفق به جذب یک شرکت خارجی با سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری شدیم که انشاء الله طرف ۱۰ سال این پروژه مهم را به سرانجام برساند.

کاهش نرخ بیکاری در استان

وی در ادامه به ماحصل تلاش‌های و سرمایه گذاری‌های انجام شده در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها علاوه بر نقش مهم و حائز اهمیتی که در توسعه و آبادانی استان دارند وضعیت اشتغال استان را نیز بهبود می بخشند.

وی افزود: بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار کشور روند بیکاری استان از نرخ بیکاری ۱۲.۷ در سال ۹۶ به ۸.۷ در تابستان امسال رسیده است و این یک تحول بزرگ است علی رغم اینکه اعتقادم بر این است که نرخ بیکاری استان بیشتر از این است اما کارهای مهمی در استای ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری در استان نیز صورت گرفته است.

استاندار ایلام در ادامه به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه روند انتخابات در استان ایلام به خوبی پیش می رود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که از همه سلایق در این دوره از انتخابات شرکت کننده داشته باشیم گفت: امروز در این شرایط نیازمند حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای هستیم و بایست در این راستا از همه ظرفیت ها استفاده شود.

وی افزود: امیدوارم افراد توانمند، کاری و کسانی که قدرت تصمیم گیری قوی دارند بیایند که فردا بتوانند قوانین خوب در راستای خدمت به مردم تصویب کنند، توان نظارت بر اجرای صحیح قانون داشته باشند، به درد مناطق محروم برسند و ... بتوانند در راستای استیفای ۸ سال عقب افتادگی استان از توسعه درجنگ تحمیلی تلاش کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار